قانون اشتباه رتبه بندی: حقوق معلمان تازه وارد فقط ۷ میلیون تومان!

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی نامه‌‎ای به وزیر آموزش و پرورش متذکر شده است که بر اساس ماده ۴ قانون نظام رتبه‌بندی معلمان، رتبه‌بندی بایستی برای کلیه معلمان انجام شود اما به دلیل نقض قانون در شیوه‌نامه رتبه‌بندی، اکنون نومعلمان (ورودی آزمون‌های استخدامی و دانشگاه‌های تربیت معلم) فاقد رتبه می‌شوند و برای مثال حقوق نومعلمان ورودی آزمون استخدامی پس از کسر کسورات قانونی تنها حدود ۷ میلیون تومان است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، در نامه بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزش و پرورش آمده است: از آنجا که عدم رتبه‌بندی، کاهش جدی حقوق نومعلمان را به دنبال دارد، در افت انگیزه آنان تأثیر داشته. این دقیقاً مغایر فرمایش رهبر معظم انقلاب برای برنامه‌ریزی جهت جذب نخبگان به آموزش و پرورش است.

در بخش دیگری از این نامه اشاره شده است که لحاظ نشدن فوق‌العاده موضوع تبصره ۱ ماده ۶۵ قانون مدیریت خدمات کشوری برای نومعلمان نیز تخطی از تبصره ۲ ماده ۶ قانون رتبه‌بندی معلمان است. در آن به صراحت ذکر شده همه امتیازات و درصدهای موضوع فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری برابر سایر کارکنان دولت بایستی به مشمولان قانون رتبه‌بندی نیز اختصاص داده شود.

خانه ملت

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 407821
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا