پیش بینی قیمت بیت کوین: مقاومت ۵۰ هزار دلاری می‌شکند؟

پس از صعود قیمت بیت کوین به ۴۸۵۰۰ دلار در آخر هفته گذشته، این ارز دیجیتال در حال حاضر با کاهشی جزئی، در محدوده ۴۸ هزار دلار معامله می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، قیمت در مسیر رسیدن به ۵۰ هزار دلار قرار داشت. با این حال به دلیل انتظار معامله‌گران برای انتشار داده‌های CPI (شاخص قیمت مصرف‌کننده) ایالات متحده و بررسی تأثیر آن، این رالی متوقف شد.

علاوه بر انتشار داده‌های اقتصادی نظیر CPI و PPI (شاخص قیمت تولید‌کننده)، چندین عضو کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) طی سخنرانی‌های خود، بینش‌هایی را در مورد چشم‌انداز سیاست پولی بانک مرکزی ارائه خواهند داد. احساسات بازار همچنان حاکی از احتمال ثابت ماندن نرخ بهره در جلسه آتی در ۲۰ مارس است.

در همین حال، مایکل ون دی پوپ (Michael van de Poppe)، تحلیلگر برجسته ارز دیجیتال اظهار داشت که بیت کوین در محدوده ۴۸ تا ۵۰ هزار دلار باقی خواهد ماند.

وی معتقد است به دلیل افزایش علاقه‌ سازمان‌ها به این ارز دیجیتال، بیت کوین توانایی مقاومت در برابر چالش‌ها را دارد. او معتقد است که بیت‌کوین در ادامه سطوح قیمتی بالاتری را هدف قرار خواهد داد و پیش‌بینی می‌کند که قیمت این ارز دیجیتال قبل از رویداد هاوینگ بین محدوده ۵۳ تا ۵۷ هزار دلار قرار بگیرد.

جریان ورود سرمایه به صندوق‌ها

از سوی دیگر، جریان ورود سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین همچنان رو به رشد است. این صندوق‌ها از زمان عرضه در ۱۱ ژانویه تاکنون بیش از ۹ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌اند. همچنین پیش‌بینی می‌شود در آینده سازمان‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها اقدام کنند.

علی مارتینز، تحلیلگر محبوب ارز دیجیتال خاطرنشان کرد که نهنگ‌های بیت‌کوین در حال خرید گسترده هستند. تنها در سه هفته گذشته، ۱۴۰ هزار بیت‌کوین به ارزش بیش از ۶.۱۶ میلیارد دلار جمع‌آوری کرده‌اند.

به گفته مارتینز، امکان ایجاد یک اصلاح قیمت کوتاه‌مدت برای بیت کوین وجود دارد. اما پس از آن بیت کوین سطح ۵۷ هزار دلار و سطوح بالاتر از آن را هدف قرار خواهد داد.

رمزارز نیوز

ارز دیجیتال
شناسه : 407827
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا