چند خبر از اقتصاد جهان؛

عربستان از نفت عبور کرد / بحران مسکن در آلمان اوج گرفت

در این گزارش به بررسی چند خبر مهم از اقتصاد جهانی می‌پردازیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، به نقل از رویترز، وزیر انرژی عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور به دلیل تغییر رویکرد به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر، تصمیم به توقف گسترش ظرفیت تولید نفت خود گرفته است. وی همچنین تاکید کرد که عربستان برای جبران کسری احتمالی بازار نفت، ظرفیت ذخیره‌سازی کافی در اختیار دارد.

بر اساس اعلام انجمن بانکداری VDP در روز دوشنبه، قیمت املاک تجاری آلمان در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۱.۱۲ درصد کاهش یافته است که بزرگترین افت تاریخ به شمار می‌رود. این در حالی است که صنعت املاک این کشور با بدترین بحران خود در چند دهه اخیر مواجه است.

پلتفرم سرمایه‌گذاری رمزارز «TradeStation Crypto» برای حل و فصل اتهامات مربوط به ارائه و فروش یک محصول رمزارز ثبت‌نشده، ۳ میلیون دلار به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و چند ایالت دیگر غرامت پرداخت خواهد کرد. پلتفرم ارز دیجیتال TradeStation Crypto موافقت کرده است مبلغ ۳ میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات ارائه و فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده از طریق برنامه‌ای با سود سپرده، به سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و چندین ایالت بپردازد.

خبرگزاری کیودو روز یکشنبه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که ژاپن در کنفرانسی که قرار است ۱۹ فوریه در توکیو برگزار شود، مبلغ ۱۵.۸ میلیارد ین (۱۰۶ میلیون دلار) به عنوان کمک مالی به اوکراین تعهد خواهد کرد. این بودجه برای بازسازی در هفت حوزه از جمله کشاورزی و دفع آوار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به گزارش کیودو، فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن و دنیس اشمیهال، نخست‌وزیر اوکراین به همراه نمایندگان دولت و صنعت از هر دو کشور در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت هند، SpiceJet، روز دوشنبه اعلام کرد که برای صرفه‌جویی سالانه ۱۱ میلیارد روپیه (۱۲ میلیون دلار آمریکا)، اقداماتی را برای کاهش نیروی کار خود آغاز کرده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 407881
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا