در حاشیه جلسه هیات دولت؛

زمان ارسال لایحه حریم خصوصی به مجلس مشخص شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لایحه حریم خصوصی کاربران در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است و تا پایان سال نهایی می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عیسی زارع‌پور صبح امروز -چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره لایحه حریم خصوصی کاربران گفت: لایحه در کارگروه ویژه اقتصادی دولت نهایی شد و به صحن دولت آمد و برای یک سری بررسی‌های حقوقی به کمیسیون حقوقی و قضایی دولت ارجاع شده که الان در کمیسیون روی آن بحث می‌شود و سه چهار جلسه تشکیل شده و امیدوارم پیش از پایان سال لایحه حریم خصوصی نهایی شود و به مجلس بفرستیم.

وی درباره افزایش قیمت تعرفه اینترنت اظهار کرد: مگر در کشور تورم صفر درصد است که قیمت افزایش پیدا نکند؟ مگر اپراتور نباید پول به کارمندش بدهد و تجهیزات بخرد؟ اگر قیمت‌ها نسبت به ۶ سال پیش ثابت مانده آقایان بیایند ورود پیدا کنند. الان کل افزایش قیمتی که صورت گرفته ۳۴ درصد است که زیر نرخ تورم سال جاری و نه ۶ سال گذشته است آن هم فقط در ترافیک خارجی نه در ترافیک داخلی.

وزیر ارتباطات درباره همکاری پیام‌رسان‌های داخلی در تبلیغات کاندیداها برای انتخابات ۱۴۰۲ یادآور شد: یکی از کارهایی که امسال برای اولین بار در حال انجام شدن است بسته ویژه تبلیغاتی را برای نامزدها که مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است که در بستر سکوهای داخلی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی همچنین اضافه کرد: امروز فراخوانش را دوستان منتشر می‌کنند و نامزدهایی که مورد تایید قرار گرفته‌اند می‌توانند برای بهره‌مندی از این بسته تبلیغاتی خدماتی به پنجره ملی خدمات دولتی هوشمند مراجعه کنند و آنجا گزینه‌ای پیش‌بینی شده که می‌توانند درخواستشان را ثبت کنند. پس از آن ما به پیام‌رسان‌ها ارجاع می‌دهیم و قرار شده آنها یک بسته رایگان و یک بسته با تخفیف برایشان در نظر بگیرند. برای دوره تبلیغات یک کانال با تیک آبی برای هر نامزد اختصاص می‌دهند یا کانالی که خودشان دارند تیک آبی خواهد گرفت.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سوالی درباره برنامه فضایی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که دنبال می‌کنیم این است که بتوانیم در کشورهای دیگر برای دانش فضایی دانشمندان فضایی کشور بازاریابی کنیم. مذاکراتی در حال انجام است و وقتی به نتیجه رسید اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. الان ظرفیت‌های ما به اندازه‌ای رسیده که بتوانیم برای پرتاب‌گرهایمان و مشارکت با کشورهای دیگر در ساخت ماهواره‌های سنجشی همکاری کنیم که این مسیر در حال دنبال شدن است.

ایسنا

سیاسی
شناسه : 408284
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا