هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان ها صادر شد

در نتیجه ورود و فعالیت سامانه بارشی از دیروز چهارشنبه (۲۵ بهمن) به کشور، شمال غرب، غرب و به تدریج جنوب غرب کشور بارندگی را تجربه کرده و امروز پنجشنبه (۲۶ بهمن) مناطق گسترده‌تری از شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های البرز بارندگی دارد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: «شدت بارش برای امروز پنجشنبه (۲۶ بهمن) برای استان‌های کردستان، همدان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شمالی خوزستان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و غرب اصفهان در حد هشدار نارنجی و به به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد و شمال غرب به صورت برف و باران است.»
فریبا گودرزی افزود: «یخ‌زدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی، انسداد گردنه‌های مسیر برف‌گیر، کاهش دید و وقوع بهمن، کولاک برف و سیلابی شدن مسیل‌ها از جمله مخاطراتی است. پیش‌بینی می‌شود و ضروری است تمهیدات لازم درنظر گرفته شود.»
گودرزی ادامه داد: «با سردتر شدن هوا در روز جمعه(۲۷ بهمن) مناطق گسترده‌تری از غرب، شمال غرب و ارتفاعات رشته کوه البرز، زاگرس مرکزی بارش برف را خواهند داشت. برای استان‌های گیلان، مازندران، کردستان، زنجان، کرمانشاه، قزوین، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، جنوب استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، شمال استان فارس، نیمه غربی اصفهان و شمال بوشهر کاهش دما و بارش باران و برف در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود.»
کارشناس سازمان هواشناسی کشور، عمده بارش‌ها در روز شنبه (۲۸ بهمن) را از سمت شمال غرب و نوار شمالی کشور دانست. وی افزود: «علاوه بر مناطقی که روز جمعه بارندگی را تجربه می‌کنند، برای جنوب، جنوب شرق و شرق کشور بارندگی پیش‌بینی می‌شود.»
گودرزی یادآور شد: «فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه (۲۹ بهمن) اندکی کمتر و ضعیف‌تر می‌شود و به تدریج از کشور خارج می‌شود. به طور کلی از پنجشنبه تا یکشنبه روند کاهش دما و هوای سرد برای نیمه شمالی کشور را نیز خواهیم داشت.»

همشهری آنلاین

عمومی
شناسه : 408448
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا