مجلس برای تصویب قوانین از متخصصین استفاده کند

رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: انتظار جامعه حقوقی از مجلس این است در هر حوزه‌ای برای تصویب قوانین و مقررات از خبرگان و متخصصین آن حوزه استفاده کند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سعید باقری در نمایشگاه رسانه‌های ایران، درباره انتظار جامعه حقوقی از مجلس آینده گفت. متاسفانه مجلس لوایح و طرح هایی که بررسی می کند بدون حضور و مداخله نخبگان و ذی نفعان و حقوقدانان است. مسلما از غنا و عمق اعتبار لازم حقوقی و تقنینی برخوردار نیست. تاکنون مجلس بسیار ضعیف عمل کرده و مقرراتی راجع به کانون وکلا تصویب کرده. مشورتی با صاحبان این نهاد نکرده است. لذا انتظار جامعه حقوقی از مجلس این است. در هر حوزه ای برای تصویب قوانین و مقررات از خبرگان و متخصصین آن حوزه استفاده کند.

وی در ادامه با بیان اینکه اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز مصداق بارز دسترسی مردم به عدالت قضایی است. گفت: ما در سه حوزه فعالیت داریم یکی حوزه مشاوره حقوقی است. در ۳۲ نقطه تهران در مجتمع‌های قضایی اعم از دادگاه‌ها، دادسرا و برخی نهادهای حمایتی و بهزیستی و انجمن‌ ام اس و زندان زنان و زندان اوین دفاتری داریم و وکلای ما به طور رایگان به شهروندان مشورت حقوقی ارایه می دهند.

این وکیل دادگستری افزود: اقدام دیگر ما اعطای وکیل معاضدتی به مردم یعنی کسانی که توانایی پرداخت حق الوکاله را ندارند، است. پس از مراجعه شهروندان و بررسی مدارکسان، کمتر از نیم ساعت به کسانی که توانایی گرفتن وکیل را ندارند، وکیل معاضدتی می دهیم.

باقری ادامه داد: کار دیگر ما کلینیک‌های حقوق شهروندی است و در این کلینیک‌ها، ما یکسری وکیل داوطلب داریم و این وکلای داوطلب، وکالت اطفال و بانوان در معرض خشونت را به طور رایگان برعهده میگیرند.

وی یادآور شد: بنده دو دوره رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز هستم و هر دوره دو سال است. ما هر سال در ۳۲ دفتری که داریم، بیش از ۱۳۰ هزار فقره مشاوره رایگان با استفاده از ۶۵۰ وکیل که در این دفاتر هستند، ارائه دادیم. همچنین در اداره معاضدت فقط کانون وکلای دادگستری مرکز بیش از ۷۰۰ وکیل معاضدتی اعم از وکیل اداره معاضدت و کلینیک های حقوق شهروندی به مردم معرفی می کنیم.

باقری ادامه داد: بیشترین فراوانی پرونده‌هایی که ما در بخش حقوقی و مدنی رسیدگی می‌کنیم، مربوط به پرونده‌های طلاق است.

منبع: ایسنا

سیاسی
شناسه : 409143
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا