حاشیه های افتتاح پارلمان اروپا

جهان صنعت نیوز:  نهمین دوره پارلمان اروپا در حالی در استراسبورگ فرانسه افتتاح شد که  نمایندگان این دوره از ۱۹۰ حزب مختلف در ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا انتخاب شدند.

پارلمان اروپا ۷۵۱ کرسی دارد و ۶۱ درصد از نمایندگان این دوره برای اولین بار به پارلمان راه پیدا کرده‌اند. ۶۰ درصد از نمایندگان این دوره پارلمان اروپا را مردان و باقی را زنان تشکیل می‌دهند.

جوان ترین عضو پارلمان ماری پیتر هانسن دانمارکی تنها ۲۱ سال دارد و مسن ترین نماینده سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیاست که با ۸۲ سال سن به پارلمان اروپا راه پیدا کرده است.

هر کدام از احزاب سیاسی موجود در پارلمان دست کم باید ۲۵ عضو داشته باشند در غیراین صورت به عنوان یک حزب فعال نمی توانند در ارائه طرح‌ها و پروژه‌ها شرکت کنند.

جلسه پارلمان اروپا حواشی زیادی داشت. از جمله در لحظه آغاز مراسم، زمانی که سرود اتحادیه اروپا نواخته شد نمایندگان حامی برکسیت سخت، جدایی بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا، پشت به پارلمان ایستادند.

در انتخابات اخیر پارلمان اروپا در بریتانیا احزاب هوادار برکسیت سخت توانستند پیروزی چشم گیری به‌دست آورند.

هم چنین در این روز برخی از نمایندگان چپ رادیکال اسپانیا با تی شرت‌هایی در جلسه پارلمان شرکت کردند که بر روی آن تصویر جولیان آسانژ و درخواست آزادی او چاپ شده بود.

برخی از نمایندگان چپ رادیکال پارلمان اروپا، اغلب از حزب دی لینکه آلمان، با در دست گرفتن عکس‌هایی از کارولا راکته، ناخدای ۳۱ ساله کشتی سی واچ ۳، خواستار آزادی هرچه سریع تر او شدند.

به گفته این نمایندگان باید جایزه ساخاروف، مهم ترین جایزه حقوق بشری پارلمان اروپا، به او اهدا شود. این ناخدای آلمانی برای نجات جان پناهجویان وزیرکشور راست گرای افراطی ایتالیا، ماتئو سالوینی را به چالش کشیده است. او امکان دارد با حکم ده سال زندان از سوی دادگاه ایتالیا مواجه شود.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 41806
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا