استقبال مثبت در اولین روز دومین ماه؛

پیش بینی بورس اردیبهشت ؛ روی خوش بازار سهام را می بینیم؟

به طور کلی می‌توان پیش بینی بورس را اینگونه در نظر گرفت که بازار سهام در صورت عدم تشدید ریسک‌های سیاسی با بازدهی بیشتر نسبت به بازارهای موازی در اردیبهشت‌ همراه باشد.

به گزارش سرویس بورس «جهان صنعت نیوز»؛ پس از کاهش ریسک‌های سیستماتیک در فضای عمومی اقتصاد، بازار سهام دیروز با رشد بیش از ۷۷هزار واحدی همراه شد تا شاخص کل به دو میلیون و ۲۸۵هزار واحد برسد. شاخص هم‌وزن به ۲۱هزار و ۴۵۴واحد رسید و در عدد ۷۴۵هزار و ۲۱واحد ایستاد. با توجه به در نظر گرفتن عواملی همچون قیمت دلار، نزدیکی به فصل مجامع و بازارهای جهانی به نظر می‌رسد تا حدودی دید مثبت به گزارش‌های پیش بینی بورس بازگشته است.

تحلیل معاملات بازار سهام در روز شنبه

بررسی وضعیت فعلی بازار سهام حکایت از کاهش ریسک سیستماتیک دارد و همین موضوع سبب شد دامنه نوسان به حالت اولیه بازگردد. بدین ترتیب در بورس دیروز به تعداد صفوف خرید افزوده شد و ۲۸۸نماد بیشتر از پنج درصد رشد کردند تا یک جامپ تاریخی برای بازار سهام ثبت شود.

معاملات بورس دیروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد.

تراز پول حقیقی در سهام دیروز مثبت بو؛ به طوری که در پایان بورس دیروز حدود ۷۶۹میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد. موضوع دیگری که باید عنوان کرد این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود هزار و ۲۲۹میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

پیش بینی بورس اردیبهشت

با توجه به کاهش تنش‌ها و برگشت دامنه نوسان به حالت عادی و افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها از جمله مس که در آخرین روز معاملاتی بازارهای جهانی به کانال ۹۹۰۰ دلار رسید، به نظر می‌رسد استقبال در هفته جاری از بورس مثبت باشد و پیش بینی بورس این هفته امیدوار کننده است.

در معاملات هفته گذشته بورس کالا محصولاتی همچون صنایع ملی مس (فملی) و فولاد مبارکه (فولاد) با دلار ۵۵هزار تومان معامله شدند که بیانگر این است بازار کمی به دلار نیما، که در حال حاضر اختلاف زیادی با بازار آزاد پیدا کرده است، کم‌توجهی داشته باشد و به دلار بازار آزاد توجه بیشتری پیدا کند که این موضوع پارامتر مثبتی برای پیش بینی بورس است.

 با توجه به نزدیکی به فصل مجامع در خرداد‌ماه و انتظار تقسیم سود مناسب شرکت‌های شاخص‌ساز، انتظار بازار خوب و پربازده نسبت به سایر بازارها را در اردیبهشت‌ماه را می‌توان داشت. البته این مساله به این معنا نیست که بورس بدون اصلاح این روند را طی کند و قطعا در این رشد شاهد نوساناتی خواهیم بود.

بنابراین به طور کلی می‌توان پیش بینی بورس را اینگونه در نظر گرفت که بازار سهام با بازدهی بیشتر نسبت به بازارهای موازی در اردیبهشت‌ همراه باشد. اما این در صورتی است که ریسک‌های سیاسی و نظامی کشور از چیزی که در حال حاضر وجود دارد، فراتر نرود.

 

بورس

شناسه : 420147
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا