xtrim

آغاز فروش ۴ خودروی وارداتی از امروز ۱۶ اردیبهشت

فروش ۴ خودرو وارداتی از امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد و تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، فروش ۴ خودرو وارداتی از امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز شد. تا ۱۸ اردیبهشت ادامه دارد. در این گزارش علاوه معرفی این محصولات به قیمت آن نیز اشاره می‌کنیم.

در ابتدا به معرفی ۴ خودرو جدید وارداتی اشاره می‌کنیم:

نیسان سانی

نیسان سانی یکی از قدیمی‌ترین محصولات برند نیسان-داتسون است که ریشه در دهه ۱۹۶۰ میلادی دارد. ماشین ژاپنی با بدنه سدان کوچک عرضه می‌شود و در لیست محصولات معین خودرو اروند برای واردات به کشور قرار دارد.

opal

نیسان سانی معین خودرو با موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی به ایران آمده است. این موتور می‌تواند ۱۱۸ اسب بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۴۹ نیوتن.متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. گیربکس CVT ایکس ترونیک نیروی موتور را به چرخ‌های جلو می‌رساند. سیستم پاشش سوخت mpi، سیستم تعلیق محور پیچشی عقب و مکفرسون جلو، رینگ ۱۵ اینچی فولادی یا آلومینیومی ۱۶ اینچی نیز جزو دیگر مشخصات فنی نیسان سانی است.

در مورد شتاب صفر تا ۱۰۰ نیسان سانی ۲۰۲۳ هم می‌توان انتظار داشت که این خودرو در ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت نیسان سانی نیز ۶.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که نشان از کم‌مصرف بودن این ماشین ژاپنی دارد.

از لحاظ فنی-دینامیکی، عملکرد سانی تقریبا در حد محصولات پرفروش داخلی مثل دنا پلاس و تندر ۹۰ برآورد می‌شود، اما در بحث کیفیت و دوام فنی یک سروگردن بالاتر از ماشین‌های مشابه است.

هندلینگ و پایداری این خودرو در سر پیچ در حد محصولات اسپرت نیست، اما از بسیاری خودروهای اقتصادی هم‌رده بهتر است و عملکرد اطمینان‌بخش‌تری ارائه می‌دهد.

لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید (HEV) نه‌تنها در سیستم انتقال نیرو جدید کار شده، بلکه در ویژگی‌های رفاهی و ایمنی نیز با نسخه قدیمی تفاوت‌هایی دارد. با بهبودهای بسیاری همراه شده است. همچنین لازم به تاکید است که با تولید نسخه HEV (هیبرید) لاماری ایما، این مدل جانشین تریم رده بالاتر به حساب می‌آید که زمانی قرار بود تحت عنوان ایما X و در نسخه بنزینی به تولید برسد.

لاماری ایما هیبرید یا همان فورتینگ T۵ از زیرمجموعه دانگ فنگ موتور (DFM) چین تا پایان امسال روانه بازار کشور خواهد شد. نسخه هیبرید لاماری ایما از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو ۴ سیلندر مجهز به سیستم پرخوران و سیستم پاشش سوخت مستقیم، همانند نسخه بنزینی ایما بهره می‌گیرد، اما در این مدل با دو موتور الکتریکی با کد شناسایی DHT-۳۰۰ (یکی به‌عنوان ژنراتور و دیگری به‌عنوان موتور رانشی) به‌مجموع توان ۱۳۰ کیلووات (۱۷۴ اسب بخار) و مجموع گشتاور ۳۰۰ نیوتن.متر همراه شده است و نیروی الکتریسیته آن با یک پک باتری ۲ کیلووات.ساعت تامین می‌شود.

لاماری ایما پیش از ارائه در نسخه فول آپشن (ایما X) از نبود ویژگی‌های رفاهی و ایمنی کافی رنج می‌برد. حالا، به‌ویژه با ارائه نمونه هیبرید همراه با ویژگی‌های مضاعفی چون سیستم کمکی تغییر لاین، هشدار تصادف از جلو، کنترل حرکت خودرو در سرازیری و سربالایی، اتوهولد، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، سانروف پانورامیک، هشدار انحراف از خطوط و کول باکس، تکمیل‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.

منبع: دنیای اقتصاد

خودرو
شناسه : 423263
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *