xtrim

جایگاه ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی مشخص می شوند

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر لزوم توسعه هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های برقی‌سازی حمل و نقل همگانی پایتخت، از جمله جانمایی، طراحی و استقرار ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی تاکید کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، شهریار افندی‌زاده با اشاره به انجام مطالعات طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران اظهار کرد. مکان‌یابی و طراحی ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت با در نظر گرفتن. معیارهای ترافیکی اثرسنجی ترافیکی، زیرساخت‌های برقی (دیماند و تامین برق ایستگاه‌ها). و مکانیکی مورد نیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهم‌ترین موضوعاتی است که در این طرح دنبال می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران افزود. در حال حاضر، این سازمان جانمایی ایستگاه‌ها‌ی شارژ اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برقی را با کمک سامانه اطلاعات مکانی(GIS) انجام می‌دهد. به‌گونه‌ای که در مرحله نخست، مهم‌ترین معیارها در مکان‌یابی ایستگاه‌های شارژ با کمک سامانه اطلاعات مکانی شناسایی و سپس با لحاظ کردن. لایه‌های اطلاعاتی از جمله: لایه‌های دسترسی به شبکه ارتباطی، پارکینگ‌ها، ایستگاه‌های حمل و نقل همگانی، تراکم جمعیت و …، عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

افندی‌زاده، انتخاب بهینه محل شارژ خودروهای الکتریکی را در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل برقی دارای اهمیت خواند. و افزود: از آنجا که هزینه اجرای پروژه‌های حمل و نقل مانند احداث ایستگاه‌های شارژ اتوبوس و تاکسی برقی. تامین فضای اختصاصی برای توقف وسایل نقلیه در موقعیت‌های پیشنهادی و عدم پس‌زدگی صف آنها به معابر اطراف بسیار بالاست. مکان‌گزینی این ایستگاه‌ها با استفاده از سامانه‌ اطلاعات مکانی قبل از اجرای آنها، در کاهش هزینه‌ها و تصمیم‌سازی‌های مدیریتی و کارشناسی بسیار موثر خواهد بود.

opal

تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی

وی تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقی‌سازی ناوگان را از دیگر موضوعات مهم در طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه در شهر تهران دانست و افزود: رعایت اصول پدافند غیرعامل، تدوین مدل قیمت‌گذاری و هزینه شارژ و نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت‌ برقی، از مواردی است که در طرح جامع برقی‌سازی وسایل نقلیه مدنظر قرار گرفته است.

افندی‌زاده با تاکید بر رویکرد گسترش استفاده از سیستم‌های حمل و نقل برقی تصریح کرد: با توجه به تقاضای سفرها و حجم بالای ترددها و نیاز روزافزون به تامین امکانات اولیه و زیربنایی، استفاده از سامانه اطلاعات جغرافیایی و مکانی برای تلفیق اطلاعات لازم در حوزه حمل و نقل، ضروری است.

به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، این سازمان، پیش از این ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی را در مناطق مختلف تهران با ظرفیت ۷۴ دستگاه شارژ راه‌اندازی کرده و تدارک پروژه‌های مربوط به زیرساخت‌های حمل و نقل برقی را جهت کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 424481
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. سلام
    با وجود داشتن منابع گازی کشور بعنوان دومین در مقابل رقبای خود ، نتوانست خودروهای سبک و سنگین و حتی موتورسیکلت های خود را در کشور سوخت CNG را به سرانجام برسانند ،چطور می‌توانند منبع برقی کردن را برای خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت حتی که به گفته خودشان محدودیت تامین و تولید آن در کشور است برقی شدن را در کشورمان با شدت تمام انجام دهید؟؟؟؟
    اول سوخت بنزین یورو جهانی ،، دوم سوخت گاز CNG ،،سوم سوخت هیدروژن ،،، چهارم سوخت برقی ،،،و انتها بهترین سوخت در ایران فقط هیبریدی بودن خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت گزینه خوبی بود اگر از ۱۰سال پیش برنامه ریزی کرده و ۵سال قبل این پروژه را اجرایی کرده تا بتوانند از مصرف سخت بنزین و هم برق بطور مساوی در کشور کنترل کنند و امروز برای فردا سوخت برقی را برای خودروهای تاکسی و اتوبوس حمل و نقل شهری در کشور پایه کرده و اجرایی با برنامه ریزی خیلی عالی را انجام دهند….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *