ترافیک اتوبان تهران کرج تمام می شود؟

استاندار البرز به همراه معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از پل B0 و B1 گفت: در صورت بهره‌برداری از این پل‌ها، بخش مهمی از ترافیک آزادراه فعلی تهران - کرج را رفع خواهند کرد.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور و مجتبی عبداللهی استاندار البرز. روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت از روند پیشرفت پروژه‌های پل B0 و B1 بازدید کردند.

B0 و B1 در انتهای آزادراه همت – کرج واقع شده. و در صورت بهره‌برداری، بخش مهمی از ترافیک آزادراه فعلی تهران – کرج را رفع خواهند کرد.

سازه پلB0 از ترکیب بتن با کابل ساخته شده و ادامه آزادراه شهید همت – کرج محسوب می‌شود. همچنین طول آن حدود ۶۳۰ متر و ۳۵ متر ارتفاع برآورد می‌شود. اگر چه کار این پروژه از حدود هشت سال قبل آغاز شده. اما حدود ۹ ماه پیش فاز اجرایی آن توسط پیمانکار شروع شد.

این پل به ارتفاع ۱۳۰ متر، دهانه ۱۸۰ متر

پروژه پل B1 روی رودخانه کرج و بر روی تصفیه خانه بیلقان واقع شده است این پل به ارتفاع ۱۳۰ متر، دهانه ۱۸۰ متر و طول یک هزار و ۵۰ متر بلندترین پل خاورمیانه محسوب می‌شود و پیچیده ترین پل کشور به لحاظ مهندسی است.

ساخت این پروژه از سال ۹۵ آغاز شده و از سال ۱۴۰۲ با ۲۰ درصد پیشرفت تحویل گرفته شد و برای پیشبرد این پروژه از مجهزترین دستگاه‌های روز دنیا استفاده شده است.

منبع: ایسنا

مسکن

شناسه : 425638
لینک کوتاه :

۳ دیدگاه

  1. ترافیک کلانشهرهای ایران به اژدهای هفت سر تبدیل شده است، بعضی دور بینهای کنترل سرعت بیخودی باعث ترافیک شده اند، نقاط حادثه خیز فاقد دوربین هستند مثل روگذر همدانی غرب روی اتوبان شهید فهمیده حوالی ورودی دوطرف به ورد آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا