شیوه ثبت نام مدارس حضوری است یا غیر حضوری؟

مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه ثبت‌نام در مدارس به دو صورت الکترونیکی و حضوری امکان‌پذیر است، از والدین خواست نگرانی بابت ثبت‌نام دانش‌آموز «میان پایه» خود نداشته باشند، چرا که ثبت‌نام این عده بدون مراجعه به مدرسه و بعد از درج نمره قبولی در همان مدرسه محل تحصیل صورت می‌گیرد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، سیدمجتبی هاشمی بیان کرد: برای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۴ ـ ۱۴۰۳) حدود ۱۶ میلیون دانش‌آموز در مدارس ثبت نام خواهند کرد. وی گفت: این افراد برای ثبت‌نام سه پایه تحصیلی ورودی یعنی اول ابتدایی، پایه‌های هفتم و دهم، به مدرسه مراجعه کنند. اما مابقی دانش‌آموزان که میان پایه هستند، بعد از ثبت نمره قبولی در پایه بالاتر به صورت الکترونیک و خودکار ثبت‌نام می‌شوند. پس والدین خیالشان راحت باشد که اگر دانش‌آموز آن‌ها میان پایه است، ثبت نام آن‌ها بدون مراجعه به مدرسه و بعد از درج نمره قبولی، در همان مدرسه محل تحصیل اتفاق خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: ثبت نام‌ها به صورت الکترونیکی هم امکان پذیر است. او گفت: اما این موضوع نافی مراجعه مردم به مدارس برای رفع مشکلات نیست. لذا دستورالعملی آماده و به مدارس ارسال شده که بر اساس آن ثبت‌نام‌ها هم به صورت الکترونیکی و هم حضوری است. بنابراین اگر مردم احساس می‌کنند دغدغه آن‌ها با ثبت‌نام الکترونیکی رفع می‌شود و یا این گونه راحت‌تر هستند، از همین روش الکترونیکی استفاده کنند. اما بدانند ثبت نام به صورت حضوری هم ممکن است.

مدیرکل ارزیابی و عملکرد وزارت آموزش و پرورش افزود: اگر والدین در ثبت‌نام به مشکل برخوردند، جهت مدیریت و تسهیل‌گری این امر می‌توانند به ستاد‌های ثبت‌نام دانش‌آموزان در آموزش و پرورش مناطق مراجعه داشته باشند. ثبت‌نام در حوزه مدارس ابتدایی به معاونت ابتدایی و در حوزه متوسطه هم به معاونت متوسطه مربوط می‌شود که همکاران در این معاونت‌ها کار‌ها و مشکلات را رفع خواهند کرد.

وی در پایان نیز اظهار کرد: مردم اگر شکایتی از رسیدگی نشدن به مشکلات دارند نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه شکایات آموزش و پرورش shekayat.medu.ir آن را ثبت کنند که توسط کارشناسان موضوع رسیدگی می‌شود.

ایسنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 426167
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا