کوراندو، تازه وارد به سامانه وارداتی ها

به تازگی کی جی موبیلیتی کوراندو به عنوان شاسی بلند کره ای و جدید سامانه وارداتی ها به جمع خودروهای وارداتی مورد عرضه اضافه شده است.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، با به روزرسانی جدید سامانه عرضه خودروهای وارداتی، دو خودروی جدید از بی ام کارز به جمع خودروهای وارداتی اضافه شده اند. هاوال H6 هیبرید و کوراندو خودروهایی هستند. که توسط بی ام کارز وارد می شوند. و عرضه آن ها به زودی در سامانه خودروهای وارداتی انجام خواهد شد. نام کوراندو برای ما آشناست. چراکه در دوره های قبلی واردات این خودرو را در مدل های قبل دیده بودیم. اما حالا جدیدترین نسل آن با گروه بهمن به ایران می آید. اگرچه نام کوراندو همیشه با سانگ یانگ در ذهن ها نقش بسته است. اما حالا نشان مادر این خودرو کی جی موبیلیتی عنوان می شود.

سانگ یانگ در سال های اخیر و پس از فراز و نشیب های بسیار سرانجام به سانگ یانگ به کمپانی مادر خود بازگشت. و نام آن به کی جی موبیلیتی یا KGM تغییر پیدا کرد. این را در نظر داشته باشید. که سانگ یانگ یکی از کهنه کار ترین خودروسازان آسیا به حساب می آید. و در تولید خودروهای کراس اوور و SUV همیشه حرف هایی برای گفتن داشته است. این یعنی کوراندو از یک خودروسازی اصیل کره ای می آید. که اگرچه شهرت آن به اندازه کیا یا هیوندای نیست. اما کیفیت بالا و دوام خوبی را ارائه می دهد.

مشخصات فنی شاسی بلند کره ای سامانه

زیر کاپوت این شاسی بلند کره ای سامانه یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ TGDI قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۱۶۳ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر را ارائه می دهد. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود. البته کوراندو در دو نسخه دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک یا AWD به ایران می آید و در نسخه دو دیفرانسیل همان جعبه دنده AT قدرت را به تمام چرخ ها ارسال می کند. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای این کراس اوور ثبت می شود.

کابین و امکانات

طراحی کابین در شاسی بلند کره ای سامانه تا حدود زیادی سنتی و ساده است. در داخل کابین کلید های مختلفی را برای تنظیمات خودرو می بینیم و بیشتر آپشن ها با کلید های فیزیکی فعال یا غیر فعال می شوند. البته این نوع طراحی غیر مدرن و سنتی هم طرفداران خاص خودش را دارد و نمی توان آن را نکته ای منفی برای کوراندو در نظر گرفت.

در این کراس اوور وارداتی امکاناتی نظیر ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، سنسور پایش میزان باد تایر (TPMS)، سنسور پارک عقب و جلو، دوربین دنده عقب، سنسور نور، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، صندلی برقی راننده و سرنشین، سیستم میرور لینک، جلوآمپر دیجیتال، صفحه نمایش ۸ اینچی مالتی مدیا، شارژر وایرلس، آینه های جانبی تاشو برقی، سانروف، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سنسور باران، رادار نقطه کور، هشدار رانندگی بین خطوط (نسخه تک دیفرانسیل)، رانندگی خودکار بین خطوط (نسخه تک دیفرانسیل)، ترمز اضطراری (نسخه تک دیفرانسیل)، کروز کنترل تطبیقی (نسخه تک دیفرانسیل)، کروز کنترل و… دیده می شود.

لیست امکانات نشان می دهد که نسخه تک دیفرانسیل پرآپشن تر از نسخه دو دیفرانسیل است. حالا باید دید کوراندو های وارداتی با چه قیمتی و چه زمانی به عرضه می رسد. کوراندو در داخل ایران هم در نسخه دو دیفرانسیل بصورت محدود توسط نوراموتور مونتاژ می شود و حالا باید رقابت نسخه های وارداتی و مونتاژی در بازار به چه نحوی پیش می رود.

منبع: آخرین خودرو

 

خودرو

شناسه : 427467
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا