xtrim

بهینه سازی سیستم برق بازار تهران به کجا رسید؟

فرماندار تهران با تأکید بر اینکه روند ایمن کردن سیستم برق بازار پایتخت در حال انجام است، گفت: این روند باید با رویکرد اقناعی باشد؛ البته بازاریان همراه و همیار اجرای این طرح هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، احمد قیومی درباره آخرین وضعیت ایمن سازی بازار به لحاظ سیم کشی برق و مشکلات فرارو افزود. یک سری کارهای عمومی مثل ایمنی در پست‌های برق، برق رسانی و سیم کشی تا جلوی درب مغازه‌ها. حجره‌ها و پاساژها توسط اداره مربوطه به خوبی در حال انجام است.

وی ادامه داد: نکته بعدی سیم کشی و برق داخل خود مغازه‌ها است. که برخی فرسوده شده و وقتی یک جایی حداقل بیش از ۵۰ سال قدمت داشته باشد. نیاز دارد که سیستم سیم کشی و برق رسانی آن اصلاح شود.

قیومی افزود: شرکت برق منطقه‌ای در این راستا تلاش خوبی کرده. و کمک کار بوده؛ اما خود بازاریان هم باید بخواهند. و در نوسازی و ایمن سازی همکاری و مشارکت کنند.

opal

فرماندار تهران تاکید کرد: در بازدیدی که از بازار تهران داشتیم. شاهد تلاش‌های شرکت برق در جاهایی که وظیفه داشت. بودیم که بسیار فعال بود. اما گاهی اوقات معضلاتی پیش می‌آید که البته پیچیده نیست و قابل حل است.

نوسازی و ایمن سازی و بهینه سازی سیستم برق بازار

وی با بیان اینکه موضوع بیشتر بحث اقناعی است. گفت: باید تبیین شود که نوسازی و ایمن سازی و بهینه سازی سیستم برق بازار چه مزایایی‌ برای مغازه‌داران دارد، بطوریکه یک اتصالی ساده برق، منجر به ایجاد حریق شده و عواقب جبران ناپذیری از جمله ضررهای جانی و مالی به همراه دارد.

قیومی یادآور شد: بافت بازار تهران، سنتی است و معابر آن اجازه ورود دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آتش نشانی و اورژانس را نمی‌دهد و قبلا هم شاهد بودیم که دردسرهای حریق در بازار چه خسارتی به بازاریان وارد کرده، از این رو کسبه و اصناف این منطقه باید دست بدست هم بدهند تا ایمنی بازار افزایش یابد.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه تولیدات اشتعال زا، مواد شیمیایی و آتش‌زا باید به صورت کلی از بازار تهران خارج شود، گفت: در بازدید از بازار کفاش‌ها و مشاهده شرایط آن به گفته کارشناسان با وضعیت مناسبی مواجه نیستیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فرماندار تهران بار دیگر بر بهینه و ایمن سازی سیستم برق بازار تاکید کرد و افزود: این مهم بدون هماهنگی، همیاری و همکاری کسبه میسر نیست و البته که رویکرد هم باید اقناعی باشد، چرا که بازاریان همواره همراه هستند و مشکل غیر قابل حلی هم در این مسیر وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 427930
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *