جدیدترین سدان ایران خودرو، دنا جوانان

جدیدترین سدان ایران خودرو با نام دنا جوانان قرار است مرداد ماه به عرضه برسد و ما در اینجا معرفی مختصری از این سدان سریع ارائه می دهیم.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، چند ماه پیش بود که شرکت ایران خودرو اعلام کرد. که برنامه دارد تیپ جدیدی از دنا پلاس را با نام دنا جوانان به بازار عرضه کند. سریع ترین سدان داخلی که حالا به پیشرانه جدیدی مجهز شده. و حتی ظاهری متفاوت نسبت به دیگر دناهای بازار دارد. ایران خودرو قبل تر اعلام کرد. که این سدان را در مرداد ماه سال جاری به عرضه می رساند. و پیش بینی می شود بازار هم نسبت به این خودرو روی خوشی نشان دهد. در ادامه به بیان مشخصات و تغییرات جدیدترین سدان ایران خودرو می پردازیم.

تغییرات ظاهری جدیدترین سدان ایران خودرو

قبل تر قرار بود دنا جوانان ظاهری کاملا برابر با دنا پلاس داشته باشد اما در جدیدترین بروزرسانی های این پروژه، سدان جدید ایران خودرو ظاهری متفاوت خواهد داشت. در این خودرو چراغ ها تغییر کرده و المانی قرمز رنگ را در کاسه چراغ می بینیم. همچنین حاشیه جلوپنجره هم قرمز رنگ شده و رکاب ها هم طراحی اسپرتی دارند. در واقع سعی شده در محصول جدید ایران خودرو طراحی جوان پسند تر باشد و به نوعی این سدان اسپرت تر به نظر برسد.

در کابین هم تغییراتی داشته ایم و فرمان در این نسخه از نوع D کات شده است. تزئینات داخلی تغییر کرده و تودوزی جدید و فرمز رنگ را در داخل کابین می بنیم. موکت کف پوش هم حاشیه قرمز رنگ دارد و صندلی ها هم روکش چرم مخمل دارند.

مشخصات فنی

زیر کاپوت این سدان اسپرت یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری موسوم به EFP را داریم که در واقع نسخه ای ارتقا یافته از TC7 به حساب می آید. این پیشرانه توربوشارژ ۴ سیلند و ۱۶ سوپاپ فناوری زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی و خروجی (DVVT) را دارد و پمپ روغن متغیر هم به پیشرانه اضافه شده است.

این پیشرانه با تغییرات مذکور توان تولید نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر را دارد. نکته مهم در مورد این پیشرانه این است که حداکثر گشتاور در دورهای کمتر از ۱۷۰۰rpm در مدار قرار می گیرد و از سویی نسبت تراکم بهتری هم برای آن ثبت می شود. قدرت از پیشرانه از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود. این جعبه دنده از نوع نسل هفتم است و قابلیت خلاص شدن اتوماتیک را در ترافیک ها دارد. با توجه به نکاتی که مهندسان ایران خودرو اعلام کرده اند، این تیپ دنا پلاس می تواند در شرایط استاندارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۹.۸ ثانیه ثبت کند.

امکانات جدیدترین سدان ایران خودرو

در جدیدترین سدان ایران خودرو امکاناتی مانند سانروف برقی، چهار کیسه هوا، استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، صندلی های برقی جلو، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، آینه های تاشو برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی، چراغ خوشامدگویی، قابلیت اپل کارپلی و اندروید اتو، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، چراغ روشنایی روز، سنسور پایش باد تایرها، شیشه های عقب دودی، رینگ های آلومینیومی، تریم داخلی چرم و پارچه، آینه حساس به نور، فرمان دی کات و… دیده می شود.

منبع: آخرین خودرو

خودرو

شناسه : 428181
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا