با افزایش خوش بینی در میان معامله گران؛

قیمت طلا در آستانه جهش

برخی از تحلیلگران بر این باورند که با خوش بینی نسبت به پیش بینی قیمت طلا به بالاترین میزان چهار سال گذشته رسیده است.

به گزارش سرویس طلا و ارز جهان صنعت نیوز؛ بلومبرگ در گزارشی نوشت: مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری، با توجه به افزایش قیمت طلا به بالاترین رقم در اوایل این هفته، طی چهار سال گذشته بیشترین خوش‌بینی را نسبت به این فلز گران‌بها نشان داده‌اند.

طبق آمار دولتی آمریکا، صندوق‌های پوشش ریسک و سایر سفته‌بازان بزرگ، موقعیت خرید خالص خود را در قراردادهای آتی و اختیار معامله Comex در هفته منتهی به ۲۱ می، به میزان ۲۱،۰۳۰ قرارداد افزایش دادند. این رقم، بالاترین میزان از اواسط آوریل ۲۰۲۰ به شمار می‌رود.

با وجود ثبت رکورد قیمت طلا در روز دوشنبه، سرمایه‌گذاران اقدام به نقد کردن سرمایه خود کرده‌اند و این فلز گران‌بها در مسیر تجربه کردن بدترین هفته خود در سال جاری قرار دارد. با این حال، تقاضای قوی از آسیا و همچنین درگیری‌ها در اوکراین و خاورمیانه که بر موقعیت طلا به‌عنوان پناهگاه امن تأکید می‌کند، باعث شده است تا قیمت طلا همچنان در سال جاری ۱۳ درصد رشد داشته باشد.

در نقطه مقابل گزارش بلومبرگ برخی از تحلیلگران بر این باورند که با توجه به سیاست‌های کلان فدرال رزرو،در حال حاضر واگرایی‌های منفی در شاخص طلای جهانی دیده می‌شود که ریسک معاملات آن را در مقطع کنونی افزایش می‌دهد.

در هفته اخیر قیمت انس طلا به محدوده ۲۴۴۰ دلار رسید اما بعد از آن کاهش یافت. این محدوده سطح اصلی مقاومت شاخص انس طلاست. به همین دلیل تا زمانی که زیر این سطح باشد، در همین محدوده نوسان خواهد داشت.

روند قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا امروز در معاملات بازار جهانی صعود را تجربه کرده است.هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۵۷ (دو هزار و سیصد و پنجاه و هفت ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۲ درصدی داشته است.

اخبار برگزیدهطلا و ارز

شناسه : 428376
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا