چرا سازمان برنامه و بودجه از سقف معافیت مالیاتی عقب نشینی کرد؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به عدم احتساب منابع حاصل از بند س تبصره ۶ بودجه ۱۴۰۳، تصویب این بند توسط مجلس را یکی از چالش های مهم بازار سرمایه دانست که هم اکنون چالش مذکور مرتفع شده است.

به گزارش سرویس اقتصاد کلان جهان صنعت نیوز، داود منظور در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص دلایل عقب نشینی سازمان برنامه از سقف معافیت های مالیاتی (تا ۵۰۰ میلیارد تومان) که در بند س تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۳ آمده بود،گفت: شرکت هایی که قصد سرمایه گذاری میکنند بر حسب محاسبات و معافیت های مالیاتی که در قانون پیش بینی شده، محاسبات خود را انجام می دهند. ما نمی توانیم با یک تصمیم یکباره این محاسبات را بر هم بزنیم. همانطور که دیدید، یکی از دلایل ریزش بورس همین بند س تبصره ۶ بود که معافیت ها یکباره لغو شد. این بند توسط نمایندگان مجلس در بودجه گنجانده شده بود که توسط خود آنها نیز لغو شد.

وی ادامه داد: ما از ابتدای روی منابع بند س تبصره ۶ حساب نکرده بودیم و این تصمیم از بتدا اشتباه بوده است. همچنین منابعی که روی آن حساب کردیم سایر منابع مالیاتی است که در گذشته وجود داشته است. ما اقداماتی یکباره که نظم و ذهنیت سرمایه گذاران رو برهم بزند، نمی‌پذیریم و خرسندیم که نمایندگان این بند را اصلاح کردند. توجه کنید که ما روی منابع مالی این مصوبه حساب نکرده ایم و جزو منابع ما نبود که حالا بگوییم آن را از دست داده ایم.

تسنیم

اقتصاد کلان

شناسه : 429079
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا