صرافی بینگ ایکس برای ایرانیان

صرافی بینگ ایکس که به نام Bingbon هم معروف است، در کشور سنگاپور و در سال ۲۰۱۸ افتتاح شد. البته این صرافی شعبات دیگری در کشور‌هایی همچون تایوان، هنگ‌کنگ و چندین کشور اروپایی دیگر نیز راه اندازی کرده است. این صرافی متمرکز خدماتش را به بالغ بر ۱۰۰ کشور در کل جهان ارائه می‌کند. دلیل محبوبیت این صرافی به ارائه معاملات اسپات، فیوچرز و کپی ترید باز می‌گردد. به‌علاوه، این صرافی قادر است از ۲۵۰ ارز دیجیتال نیز پشتیبانی کند.

یکی از مهم‌ترین مزایای این صرافی برای کاربران ایرانی این است که نیازی نیست فرآیند احراز هویت یا همان KYC را بگذرانند. البته افرادی که بدون احراز هویت در این پلتفرم شروع به فعالیت می‌کنند، با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند که یکی از آن‌ها میزان برداشت روزانه است. اگر علاقه دارید درباره امکانات و خدمات این صرافی و استفاده از آن‌ در ایران بدانید، تا انتهای مقاله را مطالعه کنید.

۵ مورد از امکانات و خدمات صرافی بینگ ایکس

ازجمله امکاناتی که در صرافی بینگ ایکس ارائه می‌شود، معاملات اسپات و همچنین فیوچرز است. این صرافی از امکان اتصال به تریدینگ ویو نیز برخوردار است. به‌علاوه، این صرافی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. این صرافی خدمات متنوعی را به کاربران خود در سرتاسر جهان ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند در این صرافی از طریق حساب کاربری به سایت تریدینگ ویو اتصال پیدا کنند. در این قسمت قصد داریم خدمات این صرافی را شرح دهیم.

۱. معاملات اسپات

امکان معامله بالغ بر ۲۵۰ نوع توکن در حالت جفت یا تکی برای کاربران این صرافی فراهم شده است. اسپات یکی از بهترین گزینه برای معاملات است که مبتدیان می‌توانند راحت‌تر آن را انجام دهند. تمامی تراکنش‌ها و معاملات در این صرافی با نرخ فعلی بازار صورت می‌پذیرد.

۲. معاملات فیوچرز

از دیگر امکانات، معاملات فیوچرز صرافی بینگ ایکس است. انجام این معاملات باعث می‌شود که معاملات حتی با ریزش قیمت نیز سود قابل‌توجهی کسب کنند.

۳. امکان اتصال به سایت تریدینگ ویو

کاربرانی که در BingX ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند با حساب کاربری خود به سایت تریدینگ ویو متصل شوند و به مدیریت معاملاتشان مشغول شوند.

۴. قابلیت کپی تریدینگ

یکی از استراتژی‌های سودآور، کپی تریندگ در بینگ ایکس است. امکان متصل کردن حساب معاملاتی کاربران به حساب دیگر معامله‌گران با بررسی پیشینه تریدر‌های دیگر وجود دارد. در این قسمت، کاربران می‌توانند معاملات کپی تریدینگ را باتوجه‌به اولویت و میزان ریسک‌پذیری شخصی‌سازی کنند. کاربران مشخص خواهند کرد که چه میزان سرمایه در کدام تریدر درگیر شود. به‌علاوه، در این بخش تعیین معاملات به‌صورت تک یا جفت ارز امکان‌پذیر خواهد بود.

۵. پشتیبانی از زبان فارسی

سایت صرافی BingX به زبان فارسی نیز در دسترس است. معامله‌گران امکان استفاده از خدمات پشتیبانی زبان فارسی را به‌صورت شبانه‌روزی و در هر هفت روز هفته خواهند داشت.

شیوه ثبت‌نام در صرافی بینگ ایکس

آشنایی با شیوه ثبت‌نام در صرافی بینگ ایکس کار را برای معامله‌گران راحت‌تر می‌سازد.

  • به منظور جلوگیری از بن شدن اکانت، باید از برنامه‌ای برای تغییر آی‌پی استفاده کنید.

  • برای ثبت‌نام در صرافی BingX، باید ابتدا روی گزینه Sign Up ضربه بزنید. در مرحله بعد باید آدرس‌ ایمیل، رمز عبور و رفرال کد را وارد کنید.

  • با زدن گزینه‌ای که در انتهای متن آمده و نشان می‌دهد که شما قوانین را به خوبی مطالعه کرده‌اید، می‌توانید روی گزینه Sign in، کلیک کنید.

  • امکان ثبت‌نام از دو طریق، یعنی شماره همراه و‌ ایمیل وجود دارد. برای این‌که مشخصات ایران در اکانت شما نشان داده نشود، بهتر است از طریق ‌ایمیل به ثبت‌نام اقدام کنید.

  • نکته مهمی که هنگام تعیین پسورد باید در نظر داشته باشید، این است که رمز عبور انتخابی شما باید حداقل ۸ و حداکثر ۳۰ کاراکتر داشته باشد. به‌علاوه باید از اعداد و حروف در این راستا استفاده کنید.

  • در مرحله بعد، یک کد به ‌ایمیلی که وارد کرده‌اید، ارسال می‌شود. کد باید کپی شده و در باکسی که نشان داده شده است، وارد شود.

  • انجام معامله بدون احراز هویت نیز امکان‌پذیر است؛ اما محدودیت‌هایی در زمینه سقف برداشت به میزان حداکثر ۵۰ هزار دلار در طول ۲۴ ساعت در این شرایط برای کاربر اعمال می‌شود.

  • بعد از این‌که اکانت خود را ساختید، باید بعد از وارد شدن به داشبورد، به بخش Security در پنل وارد شوید. حالا لازم است گزینه Google Authenticator در پایان کار فعال شود.

BingX برای ایرانیان

وب‌سایت بینگ ایکس، پلتفرمی است که در جمهوری استونی ثبت شده است. این وب‌سایت توانسته مجوز‌های خود را برای انجام مبادلات از مرجع AUSTRAC کسب کند. مجوز کسب‌وکار این سایت نیز توسط FinCen صادر شده است. در کشور‌هایی همچون آمریکای شمالی، کانادا، هنگ‌کنگ و تایوان نیز شعباتی از BingX راه‌اندازی شده‌اند. مبحثی که در این قسمت قرار است به آن بپردازیم این است که آیا کاربران ایرانی امکان استفاده از BingX را خواهند داشت؟

همانطور که اشاره شد، دفتر مرکزی این صرافی در سنگاپور واقع شده است و بیشتر کاربران آن از کشور‌های آسیایی هستند؛ بنابراین، بازار هدف این صرافی را ساکنین قاره آسیا تشکیل می‌دهند. هنگام وارد شدن به این سایت، امکان پشتیبانی از زبان فارسی را مشاهده می‌کنیم. حتی این سایت، گروهی برای پشتیبانی از کاربران فارسی زبان در تلگرام راه‌اندازی کرده است.

نیازی نیست که برای وارد شدن به وب‌سایت، از IP یا VPN استفاده شود. به‌علاوه، انجام فرآیند مرتبط با احراز هویت اجباری نیست؛ اما فراموش نکنید که حساب‌هایی که احراز هویت نشده‌اند، در معرض خطرات امنیتی قرار دارند و به‌همین‌دلیل است که محدودیت‌هایی برای برداشت و ترید برای آن‌ها اعمال می‌شود. البته، ایرانیان می‌توانند احراز هویت خود را در صرافی انجام دهند.

اگرچه تمامی امکانات برای کاربران ایرانی توسط سایت فراهم شده است؛ اما در قرارداد قید شده است که صرافی می‌تواند شرایط قرارداد را باتوجه‌به صلاحدید خود تغییر دهد.

سخن پایانی

باتوجه‌به نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد، متوجه شدیم که صرافی بینگ ایکس توانسته ابزار‌ها و روش‌های معاملاتی کاملی را در اختیار کاربران خود از اقصی نقاط جهان قرار دهد. این فرصت خوبی برای تریدر‌های حرفه‌ای و مبتدی است که بتوانند از این سایت استفاده کنند، در حالی‌ که امنیت نسبتا بالایی در آن اعمال شده است.

توصیه ما این است که هنگام سرمایه‌گذاری در هرکدام از صرافی‌های خارجی، موارد امنیتی را هنگام اتصال به‌کار برده و بدین‌گونه مدیریت سرمایه‌گذاری‌تان را در دست بگیرید.

 

** این مطلب توسط جهان صنعت نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی

شناسه : 429082
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا