در معاملات روز شنبه؛

بازار طلایی، قرمز شد / قیمت سکه امامی به زیر ۴۰ میلیون  می‌رسد؟

بازار طلا و سکه در معاملات ابتدای هفته با توجه به کاهش قیمت انس جهانی و همچین افت اندک قیمت دلار، روند کاهش قیمت را تجربه کرد.

به گزارش سرویس طلا و ارز جهان صنعت نیوز؛ هفته گذشته قیمت انواع سکه طلا با افزایش اندکی همراه شد؛ این موضوع ناشی از تغییرات قیمت دو مولفه اصلی بازار طلا بود. از یکسو قیمت دلار با افزایش حدود هزار تومانی روبرو شد و از سوی دیگر، قیمت انس جهانی نیز افزایش حدود ۱۲ دلاری را ثبت کرد.

هر چند قیمت سکه تحت تاثیر قیمت دلار و انس جهانی هفته گذشته با افزایش قیمت روبرو شد اما نکته قابل توجه در معاملات هفته گذشته، کاهش نسبی حباب سکه بود. موضوعی که نشان می‌دهد همچنان رکود نسبی در بازار سکه حاکم است و پیش بینی قیمت سکه مبنی بر افزایش چندان محتمل نمی‌رسد.

موضوعی که خود را در معاملات روز شنبه نشان داد و با کاهش قیمت انس جهانی و همچنین عقب نشینی اندک قیمت دلار،‌ شاهد افت قیمت سکه در بازار بودیم.

قیمت سکه امامی

سکه امامی در حالی هفته گذشته کار خود را با قیمت ۴۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی پایان داد که نسبت به هفته گذشته افزایش حدود ۴۰۰ هزار تومانی را نشان می‌دهد. این در حالی است که بر اساس قیمت دلار و قیمت انس جهانی، قیمت واقعی سکه در هفته گذشته حدود۶۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود.

افزایش کم‌تر قیمت سکه در بازار نسبت به قیمت واقعی نشان از رکود نسبی بازار و تردید خریداران برای ورود به بازار در قیمت‌های فعلی دارد. بر همین اساس پیش بینی قیمت سکه مبنی بر کاهش آن به زیر سطح ۴۰ میلیون تومان چندان دور از انتظار نیست.

کمااینکه قیمت سکه امامی در معاملات امروز شنبه افت بیش از ۴۰۰ هزار تومان را تجربه کرد. این سکه روز شنبه در محدود ۴۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. در صورتی که قیمت دلار افزایش نسبی روزهای گذشته را پس بگیرد، با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در روز یکشنبه و همچنین تعطیلی روزهای دوشنبه و سه شنبه در ایران، کاهش قیمت سکه امامی به زیر سطح ۴۰ میلیونی دور از انتظار نیست.

قیمت سکه بهار آزادی

سکه بهار آزادی نیز در هفته گذشته افزایش حدود ۵۰۰ هزار تومانی قیمت را ثبت کرد؛ قیمت یک بهار آزادی که هفته را در سطح حدود ۳۷ میلیون تومان آغاز کرده بود در پایان هفته به بیش از ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی نیز روند سکه امامی را تجربه کرد و افزایش قیمت بازاری آن در هفته گذشته کم‌تر از افزایش قیمت واقعی آن بود. بر اساس تغییرات قیمت دلار و انس جهانی، قیمت واقعی سکه بهار آزادی با افزایش حدود ۶۳۰ هزار تومانی برابر با ۳۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود.

در معاملات روز شنبه قیمت سکه بهار آزادی نیز نسبت به پایان هفته گذشته افت حدود ۱۷۰ هزار تومانی را ثبت کرد و در محدوده ۳۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد.

قیمت نیم سکه

قیمت نیم سکه نیز هفته گذشته را با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی به پایان برد و بر سطح ۲۳ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان قرار گرفت. قیمت بازار نیم سکه تقریبا به اندازه قیمت واقعی افزایش پیدا کرده بود.

نیم سکه نیز در معاملات روز شنبه با کاهش حدود ۲۰۰ هزار تومانی تا مرز ۲۳ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

قیمت ربع سکه

قیمت ربع سکه در هفته گذشته رشد ۳۰۰ هزار تومانی را ثبت کرد و هفته را بر روی سطح ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی به پایان برد. برخلاف سایر سکه‌های دیگر،‌ افزایش قیمت ربع سکه در بازار آزاد بیش از قیمت واقعی بود؛ موضوعی که منجر به افزایش حباب ربع سکه شد. البته با توجه به اینکه معمولا ربع سکه با تقاضای بیش‌تری نسبت به سایر سکه‌ها روبرو است؛ چنینی شرایطی دور از انتظار نیست.

همانند نیم سکه، قیمت ربع سکه نیز افت ۲۰۰ هزار تومانی را در معاملات روز شنبه ثبت و تا مرز ۱۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرد.

 

طلا و ارز

شناسه : 429123
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا