سکانس چهارده احمدی‌نژاد-لاریجانی؛ ساخت ایران!

به نظر می‌رسد که اولین جدال جدی انتخاباتی میان محمود احمدی نژاد و علی لاریجانی باشد؛ چه کسی ساخت ایران است؟!

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز؛‌ هر روز که از آغاز رسمی ماراتن انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد، حواشی آن نیز بیش‌تر می‌شود. از تعدد افرادی که برای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌اند تا حدس و گمان از رد صلاحیت‌های احتمالی.

حالا به نظر می‌رسد که کلید واژه «ساخت ایران» به یکی از واژگان فضای رقابت انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شده‌است. واژه‌ای که محمود احمدی‌نژاد برای اولین بار از آن استفاده کرد؛ مردی که اگر در سیاست و اداره کشور نمره قبولی نگرفته باشد، حتما در مناظره و آچمز کردن طرف مقابل جزو برترین سیاستمردان ایران محسوب می‌شود و کم‌ترین کسی می‌تواند در مناظره با او پیروز شود حتی اگر حق با طرف مقابل باشد!

عکس یادگاری لاریجانی با شناسنامه

ماجرا از روز ثبت نام علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد. به رسم انتخابات ریاست جمهوری، نامزدها هنگام ثبت نام در محل وزارت کشور، عکس یادگاری با شناسنامه خود می‌گیرند و علی لاریجانی نیز از این قاعده مستثنی نبود. رئیس اسبق مجلس که در انتخابات گذشته رد صلاحیت شده بود،  با گرفتن شناسنامه خود روبروی عکاس،‌ ژست خبری گرفت. اما شاید بیش از آنکه خود لاریجانی در عکس‌ها جلوه کند، محل تولد او سوژه فضای مجازی شد. محل تولد: کشور عراق

علی-لاریجانی-انتخابات-ریاست-جمهوری

ساخت ایرانه!

درحالیکه بحث محل تولد علی لاریجانی در همان فضای مجازی باقی مانده و به چند توییت خلاصه شده بود، به نظر نمی‌رسید چندان موضوع داغی در انتخابات ریاست جمهوری باشد. اما استاد وارد شد.

محمود احمدی نژاد یکشنبه برای ثبت نام برای انتخابات به وزارت کشور رفت؛ هر چند احتمالا این بار هم او نمی‌تواند از سد تایید صلاحیت به سلامت عبور کند اما همین ثبت نام با حواشی زیادی همراه بود؛ حاشیه‌هایی که احتمالا ادامه دار خواهد بود.

زمانی که احمدی نژاد پس از ثبت نام روبروی خبرنگاران قرار گرفت، رو به دوربین‌ها و شناسنامه به دست گفت:« این شناسنامه خیلی ارزش داره، کلاً ساخت ایرانه!»

همین چند کلمه کافی بود تا همه این صحبت رئیس جمهوری اسبق ایران را کنایه به علی لاریجانی و محل تولد او تفسیر کنند. دو نفری که از قضا رابطه اصلا خوبی با یکدیگر ندارند؛ جنگی که در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد و ریاست مجلس علی لاریجانی به اوج خود رسید و حتی علی لاریجانی یکبار احمدی‌نژاد را عملا از مجلس به بیرون راهنمایی کرد!

احمدی‌نژاد ساخت ایران است؟

رحمت‌اله بیگدلی، فعالی سیاسی اصلاح طلب یکی از افرادی بود که بحث «ساخت ایران» واکنش نشان داد. بیگدلی در شبکه X اینگونه نوشت: اگر احمدی نژاد ساخت ایران است، صفحه توضیح شناسنامه خود را به صورت خوانا منتشر کند و به صورت شفاف دلیل تغییر نام خانوادگی خود را بیان کند!

اخبار برگزیدهسیاسی

شناسه : 429444
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا