به زودی پرداخت وام اشتغال روستایی آغاز می شود

رئیس دبیرخانه حساب پیشرفت و عدالت گفت: پرداخت تسهیلات از منابع اشتغال روستایی پس از یک سال توقف از سر گرفته می‌شود.

به گزارش سرویس بانک و بیمه جهان صنعت نیوز، سید سجاد پادام،‌ با بیان این که منابع اشتغال روستایی بعد از یک سال توقف از ذیل وزارت کار به ذیل حساب پیشرفت و عدالت در وزارت اقتصاد قرار گرفت و منابع آن به زودی از ۱۰ تا ۱۴ روز آینده کارهای اجرایی پرداخت آن آغاز می‌شود.

وی گفت: در گام اول آئین نامه اشتغال روستایی نوشته شده و قراردادآن آماده است.

به گفته مسئول دبیرخانه حساب پیشرفت و عدالت،‌ سازو کار این منابع نیز با هدایت استانداران خواهد بود. سامانه‌ای به عنوان «تسهیلات جامع وزارت اقتصاد» می‌شود و متقاضیان باید طرح اشتغال روستایی خود را در آن بارگذاری کنند. این طرحها به استانداری ارجاع و از آنجا به دستگاه تخصصی ارجاع می‌شود. در صورت پذیرش برای گرفتن تسهیلات به بانک عامل شامل کشاورزی،‌توسعه تعاون و پست بانک معرفی می‌شود.

پادام این را هم بیان کرد،‌ در گام اول ۲ هزار میلیارد تومان از بودجه امسال اختصاص دادیم، بعلاوه ۴ هزار میلیارد تومان هم منابع بانک عامل و جمعا ۶ همت منابع برای اشتغال روستایی پرداخت می‌شود.

رئیس دبیرخانه تبصره ۱۸ خبرداد، در گام اول ۷ هزار میلیارد تومان منابع بودجه امسال برای اشتغال روستایی در نظر گرفتیم. با تلفیق منابع بانکهای عامل، این مبلغ به ۲۱ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و برای طرحهای اشتغالزای روستایی پرداخت می‌شود.

فارس

بانک و بیمه

شناسه : 430380
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا