بهترین رستوران‌ها، جاذبه‌ها و هتل‌های مشهد را بشناسید

مشهد شهری در شمال شرق ایران است که به دلیل حرم امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان، به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای مذهبی ایران شناخته می‌شود. علاوه بر جاذبه‌های مذهبی، مشهد دارای جاذبه‌های دیدنی و تفریحی دیگری نیز هست که آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران تبدیل کرده است.

درواقع مشهد یکی از شهرهای زیارتی مهم ایران است که هر روزه مسافران ایرانی و خارجی زیادی به آن سفر می‌کنند. درواقع مشهد یک شهر زیارتی و سیاحتی با امکانات تفریحی و رفاهی خاص است که برای هر سلیقه‌ای یک پاسخ درخور دارد و همه افرادی که به این شهر سفر می‌کنند با خاطراتی خوش به شهر خودشان باز خواهند گشت. در این مقاله قصد داریم تا جاذبه‌ها، دیدنی‌ها و هتل‌های محبوب مشهد را به شما معرفی کنیم که بتوانید خیلی راحت برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

چگونه به مشهد برویم؟

برای برنامه ریزی سفر، دانستن این که از چه راه‌هایی می‌توانید به آن شهر برسید مهم است. مشهد هم راه آهن دارد و هم فرودگاه، بنابراین شما هم می‌توانید از طریق خرید بلیط قطار کرمان مشهد، تهران مشهد، شیراز مشهد، اصفهان مشهد و یا اهواز مشهد اقدام کنید. در صورتی که شهر شما به مقصد مشهد قطار ندارد می‌توانید از هواپیما یا اتوبوس‌های بین شهری استفاده کنید و به زیارت بروید.

لازم به ذکر است که خرید بلیط قطار تبریز مشهد و کرج مشهد هم امکان پذیر شده است و شما به‌راحتی می‌توانید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید.

قطارهای مختلفی در مسیر مشهد فعالیت می‌کنند که هر کدام امکانات و خدمات خاصی را به مشتریان و مسافران خود ارائه می‌کنند، اگر به دنبال یک سفر زمینی لوکس به مشهد هستید، قطار فدک برای شما بهترین انتخاب خواهد بود. قطارهای فدک دارای خدمات ویژه‌ای هستند که سفری لوکس و امن را تا مشهد برای شما به ارمغان خواهند آورد.

بهترین رستوران‌های مشهد

انتخاب بهترین رستوران به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. اگر به دنبال رستورانی با غذای باکیفیت و محیطی شیک هستید، رستوران مهستان شاندیز یا رستوران رضایی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر به دنبال رستورانی با قیمت مناسب هستید، رستوران پسران کریم یا چلوکباب رضایی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

علاوه بر این رستوران‌ها، رستوران‌های خوب دیگری نیز در مشهد وجود دارند. شما می‌توانید با جستجو در اینترنت یا پرس و جو از اهالی مشهد، رستوران‌های مورد نظر خود را پیدا کنید.

مشهد یک کلان شهر است و رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند که کیفیت قابل قبولی هم دارند؛ بنابراین اگر به دنبال یک رستوران خوب هستید، بهتر است که از افراد بومی بپرسید یا توی اینترنت بگردید. یکی از بهترین و پرآوازه‎ترین رستوران‌های مشهد، رستوران پدیده شاندیز است که کیفیت آن زبانزد خاص و عام در کل ایران است.

بهترین هتل‌های مشهد

در اطراف حرم هتل‌ها و مسافرخانه‌های زیادی وجود دارد که شما باتوجه‌به نیاز و بودجه خودتان می‌توانید آن‌ها را رزرو کنید. توجه داشته باشید هتل‌هایی که به حرم رضوی نزدیک‌تر هستند یا از پنجره شما به حرم مطهر دید دارید، معمولاً قیمت بالاتری خواهند داشت؛ بنابراین باتوجه‌به نیاز خودتان و این که برایتان مهم است نزدیک حرم باشید یا نه بهترین گزینه را در نظر بگیرید. نگاه کردن هتل‌های روی نقشه و برنامه ریزی دقیق سفر به شما کمک خواهد کرد که تصمیم بهتری بگیرید.

  • هتل مشهد: اتاق‌های شیک، برخی با آشپزخانه‌های کوچک، در یک هتل شیک با بوفه صبحانه و حیاط.
  • هتل اترک: هتلی لوکس با رستوران، رستوران روف تاپ، کافه و فضای رویداد.
  • هتل رفاه: هتلی شیک و تمیز با امکانات رفاهی عالی و درخور.
  • هتل آپارتمان ملل: هتل آپارتمانی یک ستاره با کمتر از یک کیلومتر فاصله از حرم رضوی.
  • هتل جواد: هتلی در نزدیکی حرم که دارای امکانات رفاهی کامل و امتیاز بالا از مسافران است.

دیدنی‌های مشهد

مشهد یک شهر توریستی بزرگ است که به صورت روزانه پذیرای مهمانان ایرانی و خارجی است که به این شهر برای زیارت و گشت و گذار سفر می‌کنند. در کنار این، مشهد یک شهر تاریخی است و جاذبه‌های متعددی از نظر تاریخی و مذهبی هم در کنار تفریحات خاص خود دارد که می‌توانید از همه آن‌ها در طول سفر استفاده کنید و لذت ببرید.

جاذبه‌های مذهبی

حرم امام رضا (ع): مهم‌ترین جاذبه مذهبی مشهد، حرم امام رضا (ع) است. این حرم هر ساله پذیرای میلیون‌ها زائر از سراسر ایران و جهان است.

مسجد گوهرشاد: این مسجد یکی از زیباترین مساجد ایران و بزرگ‌ترین مسجد در مجموعه آستان قدس رضوی است که در حرم امام رضا (ع) واقع شده است.

جاذبه‌های تفریحی

سرزمین عجایب: سرزمین عجایب بزرگ‌ترین شهربازی روباز ایران است که در آن انواع وسایل بازی برای سنین مختلف وجود دارد.

مجموعه آبی موج‌های آبی: این مجموعه بزرگ‌ترین مجموعه آبی ایران است که در آن استخر، سونا، جکوزی، و شهربازی آبی وجود دارد.

باغ وحش وکیل آباد: این باغ وحش یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش‌های ایران است که در آن انواع حیوانات از سراسر جهان نگهداری می‌شود.

جاذبه‌های تاریخی

آرامگاه فردوسی: این آرامگاه محل دفن حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه سرای شاهنامه است.

موزه آستان قدس رضوی: این موزه یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های ایران است که در آن مجموعه‌ای از آثار تاریخی و مذهبی نگهداری می‌شود.

خانه تاریخی ملک: این خانه یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی مشهد است که در دوره قاجار ساخته شده است.

جاذبه‌های طبیعی

پارک وکیل آباد: این پارک یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های مشهد است که در آن دریاچه، باغ وحش، و شهربازی وجود دارد.

باغ پرندگان: این باغ بزرگ‌ترین باغ پرندگان در ایران است که در آن انواع پرندگان از سراسر جهان نگهداری می‌شود.

ییلاق شاندیز: شاندیز یکی از ییلاقات محبوب مشهد است که در آن رستوران‌ها، کافه‌ها، و مغازه‌های سوغات فروشی زیادی وجود دارد.

سخن پایانی

مشهد شهری خاص با جاذبه‌های توریستی تاریخی، مذهبی و رفاهی است که برای شما خاطراتی خوش خواهد ساخت. اگر برنامه سفر به مشهد را دارید، بهتر است که این شهر را بهتر بشناسید و با دقت برنامه سفر بریزید تا بتوانید از همه امکانات آن استفاده کنید و نهایت لذت را از سفر پربار خود ببرید.

 

** این مطلب توسط جهان صنعت نیوز نوشته نشده و انتشار آن به منزله تایید محتوا نیست

خواندنی

شناسه : 430978
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا