ماجرای مبهم سعدآباد

به گزارش سرویس فرهنگی جهان صنعت نیوز؛ یکسال بعد از ناپدیدشدن فرش های نفیس دوره قاجار از کاخ موزه سعد آباد خبر رسیده که فرش ها پیدا شده اند، ولی در دفتر برخی مقامات!

هرچند از همان ابتدا، ابهام‌هایی درخصوص زمان و چگونگی مفقودشدن فرش‌ها وجود داشت اما عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، اطمینان می داد که این مفقودی ها مربوط به دولت قبل است. در نهایت رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت ناچار شد به افکار عمومی پاسخ بدهد و مدعی شد که با توجه به شرایط خاص مظنون اصلی، پرونده به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است! تا اینجای کار مشخص شد که مظنون یک روحانی است.
با این حال ماجرای فرش‌های سعدآباد در محاق خبری رفت تا آنکه روز گذشته سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که: «برخی از این فرش‌ها که مدعی بودند به سرقت رفته، در دستگاه‌های دولتی پیدا شدند و از این منظر اصولا بحث سرقت اتفاق نیفتاده است.»

ماجرای فرش‌های سعدآباد هنوز هم پرابهام است ، هیچ کس به درستی نمی داند که چه تعداد از فرش‌ها و در چه دستگاه دولتی کشف شده است یا چه افرادی در این ماجرا دخیل بوده‌اند. یکی از نکات مبهم ماجرای فرش‌های مسروقه سعدآباد که تاکنون درخصوص آن اطلاع‌رسانی نشده، این است که چه کسی این فرش‌ها را تحویل گرفته است.

دکتر عبدالرضا مهاجری‌نژاد عضو هیات علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی به «جهان‌صنعت» می گوید: «باید توجه داشت تمام اموال دولتی فرم دارند و حتی اگر فرش‌ها تحت مدیریت وزارت میراث فرهنگی نبودند، باید مشخص باشد چه کسی این اموال را تحویل داده و چه کسی آنها را تحویل گرفته است. همچنین مواردی مثل زمان تحویل نیز در این فرم‌ها قید می‌شود.»
او تاکید می کند؛ باید درخصوص این موضوع پاسخگو باشند. تمام این اموال در هر صورت اموال سرمایه‌ای هستند و وزارت اقتصاد و دارایی ملزم به بررسی آنهاست.»

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهویدئو

شناسه : 431405
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا