پیش بینی قیمت سکه و طلا؛ بازار تعطیل است

از یکسو نگاهی به بازار ارز و روند قیمت دلار و از سوی دیگر، بررسی بازار جهانی طلا نشان می‌دهد که محتمل‌ترین سناریو برای پیش بینی قیمت سکه و طلا ادامه روند نوسانی در محدوده کنونی باشد و شاهد شکل‌گیری روند پرقدرت نخواهیم بود.

به گزارش سرویس طلا و ارز جهان صنعت نیوز؛ بازار سکه در چهار روز ابتدایی این هفته روند نزولی خود را حفظ کرد؛ قیمت سکه امامی از ابتدای هفته کاهش حدود ۸۰۰ هزار تومانی را ثبت کرد و در آخرین معامله روز سه شنبه در محدوده ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت نیم سکه هم در این مدت حدود یک میلیون تومان کاهش پیدا کرد و در روز گذشته به زیر ۳۷ میلیون تومان رسید. در این شرایط چه سناریوهایی را می‌توان برای پیش بینی قیمت سکه در نظر گرفت؟

برای پیش بینی سکه باید دو بازار ارز و طلای جهانی را مورد نظر قرار داد.

قیمت دلار تحت تاثیر مداخله بازار ساز

در روزهای اخیر قیمت دلار و بازار ارز تحت تاثیر دو عامل  مهم قرار داشته است؛  فروش اوراق دولتی و مداخله ارزی بانک مرکزی در بازار ارز هرات.

در مورد فروش اوراق دولتی بود. از منظر معامله‌گران فعلا اوراق دولتی مورد توجه خریداران قرار گرفته و همین موجب بی‌رمقی بازار ارز و سکه شده است. از سوی دیگر، برخی منابع خبری مدعی هستند که ایران با همکاری طالبان در بازار ارز هرات مداخله کرده است؛ آنگونه که این اخبار ادعا می‌کند، مداخله بازارساز با حجم بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در بازار هرات، با هدف حذف اختلاف نرخ تهران انجام می‌شود.

بنابراین با توجه به سایر شرایط به نظر می‌رسد که محدوده کنونی قیمت دلار یعنی نوسان در محدوده ۵۷ تا ۶۰ هزار تومانی محتمل ترین سناریو برای پیش بینی قیمت دلار حداقل تا پایان انتخابات ریاست جمهوری باشد. بر این اساس به نظر می‌رسد که قمیت سکه و طلا از منظر قیمت دلار تغییر چندانی نداشته باشد.

پیش بینی قیمت طلا جهانی

قیمت طلا معاملات روز دوشنبه در آمریکا با افت روبرو شدند، این کاهش تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله تقویت اخیر شاخص دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق خزانه داری این کشور قرار دارد. با نزدیک شدن به پایان نشست فدرال رزرو انتظار می رود روز چهارشنبه کم تحرک باقی بماند. این نشست می تواند بر ارزش دلار و به تبع آن، بر پیش بینی قیمت طلا بگذارد.

 در همین راستا، آخرین قیمت هر اونس طلای آگوست با ۲.۷ دلار کاهش به ۲۳۲۴.۳۰ دلار رسید. تحلیلگران بازار معتقدند که پیش بینی قیمت جهانی طلا تا حد زیادی به تصمیمات فدرال رزرو در این نشست بستگی خواهد داشت.

از سوی دیگر، روز چهارشنبه گزارش مهم تورم آمریکا برای ماه می منتشر می شود. پیش بینی می‌شود که نرخ تورم سالانه بدون تغییر در سطح ۳.۴ درصد باقی بماند.

به لحاظ تکنیکالی این است که بازار طلا فعلا در مسیر کوتاه مدت قرار دارد و هنوز روند بلندمدت آن مشخص نیست. از یک سو هدف صعودی بازار صطلا می‌تواند قیمت ۲۴۰۶.۷ دلاری باشد؛ بالاترین قیمتی که در ژوئن امسال آن را تجربه کرد. البته در این سناریو از پیش بینی قیمت طلای با دو مقاومت در سطوح ۲۳۳۷ و ۲۳۵۰ دلاری روبرو است.

 از سوی دیگر،‌ این امکان وجود دارد که قیمت دارد که قیمت طلا تا سطح ۲۳۰۰ دلار نیز کاهش پیدا کند. در این سناریو: قیمت طلا با دو حمایت در سطوح ۲۳۱۴ و ۲۳۰۴ روبرو است.

پیش بینی قیمت سکه و طلا

با توجه به شرایط بازار ارز و قیمت طلا جهانی به نظر نمی‌رسد حداقل در روزهای آینده شاهد تغییر قابل توجهی در این بازارها باشیم. بنابراین به نظر می‌رسد محتمل ترین سناریو برای پیش بینی قیمت سکه ادامه روند کنونی بازار باشد و روند مشخصی در بازار شکل نگیرد. به بیان دیگر احتمالا قیمت سکه روند نوسانی در محدوده‌های کنونی ادامه دهد. همچنین رکود بازار سکه و طلا همانند سایر بازارهای دارایی حداقل تا انتخابات ریاست جمهوری در دو سه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

اخبار برگزیدهطلا و ارز

شناسه : 431438
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا