رای قطعی به نفع صندوق بازنشستگی کشوری به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار صادر شد

مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری از صدور رأی قطعی در پرونده‌های حقوقی به نفع صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت‌های تابعه آن به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، علی پیلوا با بیان اینکه همواره دعاوی متعددی له و علیه صندوق بازنشستگی کشوری. و شرکت‌های تابعه آن به نسبت مراودات مالی و قراردادهایی که منعقد می‌کنند، مطرح می‌شود. افزود: به دلیل پیچیدگی‌های دعاوی مطرح شده. و اهمیت بالای پرونده‌های مفتوح به جهت گستردگی ابعاد مالی آنها. در راستای صیانت و احیای حقوق بازنشستگان، کمیته‌های متعددی. برای تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر پرونده‌های جاری تشکیل شده است.

مدیرکل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری گفت. طی چند ماه اخیر با همیاری وکلای فرهیخته این مجموعه. آرای مهمی در چند پرونده حقوقی که از حیث مبالغ و منابع مالی برای صندوق بازنشستگی کشوری. بسیار حائز اهمیت بوده، ازجمله آرای بدوی به ارزش ۵ همت صادر شد.

وی افزود: با تلاش‌های جدی و فراوان گروه‌های تشکیل شده در اداره کل حقوقی و امور قراردادهای صندوق بازنشستگی کشوری در ۱۲ پرونده حقوقی، آرایی حائز اهمیت به نفع (له) صندوق بازنشستگی کشوری صادر شده است.

تدوین استراتژی مدون و منسجم

به گفته پیلوا، این مهم در نتیجه بررسی دقیق همه اسناد و مدارک، در نظر گرفتن تمام جنبه های دعاوی مطرح شده، تدوین استراتژی مدون و منسجم و استفاده از حقوقدانان متخصص، پاکدست و مسلط بر موضوع به دست آمده است.

پیلوا با اشاره به مهم‌ترین آرای صادرشده به نفع صندوق بازنشستگی کشوری در طی چند ماه اخیر، گفت: صدور رأی به نفع شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان به ارزش ۳۰۰ میلیون یوان چین، صدور رأی به نفع شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ انرژی) و صدور رأی به نفع شرکت پتروشیمی جم به ارزش ۸۷۲ میلیون دلار از شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری که اخیرا اعلام شد و بازتاب گسترده‌ای در سطح کشور داشت، از جمله این آرای صادره بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، وی تصریح کرد: همچنین صدور رأی نخستین به نفع پتروشیمی جم در خصوص پروژه شهرک مسکونی آتین سازه واقع در عسلویه، صدور رأی به نفع صندوق بازنشستگی کشوری در یک شکایت کیفری و همچنین صدور رأی در ۷ پرونده مهم داوری دیگر از جمله مهم‌ترین دعاوی حقوقی بوده است که منجر به صدور رأی حقوقی، به نفع صندوق بازنشستگی کشوری شده است.

منبع: ایسنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 431567
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا