ریزش شاخص بورس ادامه یافت

در این هفته شاخص کل بورس تهران در مجموع بیش از 6 هزار واحد ریزش کرد.

به گزارش سرویس بورس جهان صنعت نیوز، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه ۱۸ هزار و ۵۴۵ واحد ریزش کرد. شاخص یکشنبه ۲ هزار و ۹۲۵ واحد پایین آمد. اما شاخص روز دوشنبه ۱۶ هزار و ۱۹۴ واحد رشد کرد. و روز سه‌شنبه ۲ هزار و ۹۳۰ واحد رشد کرد. در روز چهارشنبه نیز شاخص کل ۵ هزار و ۸۰۴ واحد افت کرد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۷۵ هزار و ۴۹۲ واحد رسید. و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۶ هزار و ۳۴ واحد پایین‌تر ایستاد. و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۰.۳ درصد شد.

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۶ هزار و ۱۶۱ واحد پایینتر ایستاد. و بازدهی منفی ۰.۹ درصدی را ثبت کرد.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۹۵ هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان بود. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۲ هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان بود. که نسبت به رقم ۲ هزار و ۸۳۷ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۶ درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۶۳۲ میلیارد تومان بود. که از میانگین هفته‌ پیشین ۱۷۷ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۳۹ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۶۷ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۳۸۱ میلیارد تومان بود که در روز ‌‌دوشنبه ثبت شد.

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۲۶۲ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۷۲ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۳۸ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۵۵۴ میلیارد تومان بود و در روز ‌دوشنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز ‌شنبه برمی‌گردد که ۱۴۰ میلیارد تومان بود.

تداوم خروج سرمایه حقیقی

در اولین روز معاملاتی هفته، ۵۰۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. روز یکشنبه نیز ۴۰۶ میلیارد تومان خارج شد.

روز دوشنبه این رقم به ۸۱ میلیارد تومان رسید. در روز سه‌شنبه نیز ۳۷۵ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته برای هشتمین روز متوالی پول حقیقی خارج شد که ارزش آن ۴۱۱ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته هزار و ۷۸۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۳۵۶ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۵۹ درصد افزایش یافته است.

منبع: اکوایران

بورس

شناسه : 431675
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *