چراغ سبز یک صرافی چینی؛

همستر کامبت قابل معامله می‌شود؟

یک صرافی چینی همستر کامبت را در بازار پیش فروش لیست کرد تا طرفداران آن امیدوار به تکرار سناریو نات کوین باشند.

به گزارش سرویس ارز دیجیتال جهان صنعت نیوز؛ همستر کامبت (Hamster Kombat)، در تاریخ ۱۴ مارس راه‌اندازی و در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۴ بر بستر تلگرام ارائه شد. این بازی به کاربران اجازه می‌دهد تا با انجام کارهای ساده، سکه جمع کنند. در مدت زمان کوتاهی استقبال به این بازی به شدت میان کاربران افزایش پیدا کرد. آنگونه که صفحه رسمی همستر کامبت در شبکه ایکس روز جمعه اعلام کرد، تعداد کاربران به ۱۴۸ میلیون نفر رسیده است.

دلیل استقبال جنون آمیز به همستر کامبت چه بود؟

مهم‌ترین دلیل اقبال به همستر کامبت را می‌توان حواشی مربوط به نات کوین جستجو کرد؛ نات کوین (Notcoin) یک توکن مبتنی بر شبکه ارز دیجیتال تون کوین (Toncoin) و همین طور یک بازی یا مینی اپلیکیشن در پیام‌رسان تلگرام است. ایده این بازی در ابتدا و قبل از راه‌اندازی و عرضه توکن NOT به این شکل بود که کاربران با کلیک کردن روی یک سکه به‌طور مداوم، مقدار مشخصی نات کوین استخراج می‌کردند که به موجودی آنها در بازی اضافه می‌شد. یکی دیگر از راه‌های به دست آوردن نات کوین، شرکت در برنامه‌های تبلیغاتی درون این بازی بود که برخی مجموعه‌ها برای معرفی محصول خود در محیط اپلیکیشن تلگرامی نات کوین برای آن هزینه می‌کردند.

بنابراین نات کوین ابتدا به‌عنوان یک دارایی درون بازی در اختیار کاربران قرار می‌گرفت و امکان فروش مستقیم یا واریز و برداشت آن وجود نداشت. با این حال، توسعه‌دهندگان این بازی توکن NOT را روی بلاکچین تون عرضه کرده‌اند و خرید و فروش ارز نات کوین از روز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت آغاز شد.

نات کوین در همان ماه اول راه‌اندازی توانست نزدیک به ۵۰۰ هزار کاربر جذب کند. نسخه اولیه آن در مجموع به بیش از ۶۵۰ هزار کاربر رسید. نسخه رسمی Notcoin در اولین روز از سال ۲۰۲۴ معرفی و عرضه شد و طبق آخرین آماری که توسط تیم نات کوین اعلام شده است، در حال حاضر بیش از ۴۰ میلیون بازیکن دارد.

اما نکته مهم نات کوین به قیمت گذاری آن باز می‌گردد. با لیست شدن توکن نات کوین (Not coin) در صرافی هایی مثل بای بیت (Bybit)، بایننس (Binance) و اوکی ایکس (OKX) به ازای هر عدد توکن NOT، ۰.۰۱ دلار  قیمت گذاری شد. در صورتی که شما از بازی نات کوین ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ توکن دریافت می‌کردید. با احتساب ضرب شدن آن، ۱۰.۰۰۰ توکن not داشتید که حدود ۱۰۰ دلار ارزش دارد. همچنین در زمان لیست شدن نات کوین (Not coin) در صرافی بایننس (Binance)، قیمت نوت کوین به ۰.۰۳۷ نیز رسید.

داستان نات کوین برای همستر کامبت تکرار می‌شود؟

هیچکس انتظار این قیمت را برای نات کوین نداشت و همه در ابتدا به چشم یک بازی به آن نگاه می‌کردند و ثبت قیمت‌های عجیب و غریب برای این توکن همه را غافلگیر کرد.

در این شرایط همه تصور می‌کنند با حداقل آرزو می‌کنند که آینده همستر کامبت نیز مشابه نات کوین باشد. البته باید توجه داشت که در حال حاضر امکان فروش همستر کمبات تلگرام میسر نیست و پس از لیست شدن در صرافی ها و کشف قیمت، فروش ارز همستر کمبات در دسترس خواهد بود. مطابق با رودمپ ارائه شده توسط تیم توسعه دهنده بازی همستر کامبت، فروش ارز بازی همستر در جولای ۲۰۲۴ (تیر ماه ۱۴۰۳) امکان پذیر خواهد شد. بنابراین مهم‌ترین خبر برای دوستداران این بازی، لیست شدن ارز همستر در صرافی ها است.

همستر در راه صرافی‌ها

در این شرایط روز جمعه صرافی چینی Gate.io ارز همستر را در بازار پیش‌فروش خود لیست کرد و در اطلاعات این صرافی آمده است تا ۱۰ میلیون کوین همستر را می‌تواند معامله کند.

بازار پیش‌فروش همواره با محدودیت‌هایی روبروست و بیشتر به جهت کشف قیمتی و حجم تراکنش تشکیل می‌شود. تا به این لحظه(حین نگارش) معاملاتی با حجم ۵ هزار همستر به قیمت ۶۹۰ تتر ( هر همستر معادل ۰.۱۳۸ ) نیز در این صرافی انجام شده‌اند.

ظاهرا تاکنون قیمت گذاری در بازار پیش فروش به گونه‌ای بوده که هر توکن همستر با قیمت ۰.۱۵۵ دلار قیمت‌گذاری شده است. البته این قیمت نهایی نبوده و تا زمان ورود این کوین به بازار انتظار می‌رود که قیمت همچنان در یک شیب نزولی قرار داشته باشد. در نهایت قیمت در زمان عرضه این کویین در بازار اسپات مشخص خواهد شد.

پیش از این نیز کوکوین (Kucoin)، دهمین صرافی ارز دیجیتال بزرگ جهان از لیست شدن توکن همستر کامبت (HMSTR) در بخش ‌پیش‌ بازار (Pre-market) خود خبر داد.

اخبار برگزیدهارز دیجیتال

شناسه : 431982
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا