پول معوقات بازنشستگان علوم پزشکی کجا رفت؟

یک فعال صنفی بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی از عدم واریز مطالبات بیست ماهه انتقاد کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، رضا جهانی، فعال صنفی بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی،  از عدم واریز معوقات انتقاد کرد.

جهانی گفت: ۲۰۰ هزار بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی در انتظار واریز ۲۰ ماه معوقات خود هستند، انتظاری که اکنون به سه سال نزدیک شده است و وعده‌های پیاپی به نتیجه نرسیده است.

بازنشستگان علوم پزشکی از صندوق بازنشستگی طلبکارند

او اضافه کرد: بازنشستگان علوم پزشکی بابت ۱۵ درصد ترمیمی احکام حقوق از صندوق بازنشستگی طلبکارند و در آذرماه سال قبل، قرار شد با فروش سهام آلومینیوم جنوب، این معوقات ۲۰ ماهه در اسفند پرداخت شود؛ ظاهراً سهام آلومینیوم جنوب به فروش رسیده و قسط اول آن هم وصول شده اما معوقات بازنشستگان پرداخت نشده است.

به گفته جهانی، بازنشستگان انتظار دارند این معوقات قبل از پایان خرداد به حساب‌شان واریز شود، این در حالیست که مدیران صندوق بازنشستگی کشوری هیچ پاسخ روشنی در این مورد نداده‌اند.

این بازنشسته دانشگاه علوم‌پزشکی تاکید کرد: ماه‌هاست که احکام حقوقی جدید صادر شده و باید علی‌القاعده معوقات همان ماه‌های اول پرداخت می‌شد؛ این تاخیر غیرقانونی‌ست و موجب نارضایتی ۲۰۰ هزار بازنشسته کشور شده است؛ اینها با خانواده‌هایشان حدود یک میلیون نفر را تشکیل می‌دهند و باید مدیران صندوق فکری به حال پرداخت مطالبات این گروه بکنند. 

ایلنا

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 432088
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا