قیمت بلیت هواپیما از سیستان و بلوچستان به تهران افزایش یافت

سخنگوی شورای عالی استان‌ها با انتقاد از افزایش قیمت بلیت هواپیما از سیستان و بلوچستان به تهران گفت: متاسفانه قیمت بلیط از چابهار و زاهدان به تهران بیش از 3 برابر قیمت مصوب به فروش‌ می‌رسد.

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز، فارق اعظمی اظهار داشت: برای مثال قیمت بلیط چابهار و زاهدان به تهران نزدیک به ۵ میلیون تومان است در حالی که با یک میلیون و پانصد هزار تومان‌ می‌توان از تهران به استانبول و با ۴ میلیون تومان از تهران به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرد. این در صورتی است که سیستان و بلوچستان جزوی از ایران است و سفر داخلی محسوب‌ می‌شود و باید ارزان‌تر باشد.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت‌های هواپیمایی گفت: بلیت هواپیما از مقصد یا مبدا تهران به چابهار و زاهدان یا برعکس گران است و سایت‌های فروش بلیت تا یک هفته بعد بسته است. در حالی که هواپیماها با نیمی از ظرفیت خود پرواز‌ می‌کنند و مشخص نیست دلیل این کار از سوی شرکت‌های هواپیمایی چیست.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این مسئله مشکل جدی برای مردم سیستان و بلوچستان است و از آنجایی که فاصله جنوب سیستان و بلوچستان با تهران بیش از ۲ هزار کیلومتر است و این استان به راه آهن متصل نیست ارتباط زمینی عملا غیر ممکن است. از این رو مردمی که کار اداری دارند یا می‌خواهند از خدمات بیمارستانی و درمانی استفاده کنند به مشکل جدی برخورد می‌کنند.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها اعلام کرد: در بیست و نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها این مسئله را هم به صورت مکتوب و هم به صورت شفاهی به دارابی قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کردیم و از سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان‌های ذیربط می‌خواهیم این مشکل را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند.

منبع: ایلنا

مسکن

شناسه : 432108
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا