یک پیشنهاد صنعتی به رئیس جمهور چهاردهم

به گزارش سرویس اقتصاد کلان جهان صنعت نیوز؛ «اگر رییس‌جمهور آینده می‌خواهد اقتصاد ایران را نجات دهد باید راه سرمایه‌گذاری در صنعت را باز کند.» این توصیه ای است که خدادادغریب پور مدیر باسابقه صنعتی به رییس حمهور چهاردهم دارد. او که خود زمانی سکان ایمیدرو، یکی از مهم‌ترین سازمان های زیربنایی کشور را برعهده داشته بر این باور است که اگر به دنبال افزایش تولید داخلی، رشد اقتصادی و اشتغال پایدار در کشور هستیم، باید میزان سرمایه‌گذاری در این بخش به‌طور چشمگیری افزایش پیدا کند.

خداداد غریب‌پور در گفت‌وگو با «جهان‌صنعت» می گوید:« وقتی بحث سرمایه‌گذاری در رشد اقتصاد کشور دارای اولویت است، باید راهکارهای آن را هم مورد نظر قرار داد. به نظرم راهکار آن تشکیل شورای‌عالی سرمایه‌گذاری است، که باید نقشه سرمایه‌گذاری کشور در این شورا ترسیم شود. منابع بخشی از این سرمایه‌گذاری از محل بازار سرمایه است، زیرا دولت‌ها منابعی برای سرمایه‌گذاری ندارند، به همین خاطر منابع آنها باید از بانک‌ها، بازار و بنگاه‌های بزرگ تامین شود. این موضوع یک راهکار بسیار ارزشمند است که اعضای عالی شورای سرمایه‌گذاری می‌توانند از وزارتخانه‌هایی باشند که بنگاه‌های بزرگ کشور به نحوی تحت مدیریت‌شان است.»

این مدیر باسابقه صنعت بر این باور است که یکی از موضوعات بسیار مهمی که در شورای‌عالی سرمایه‌گذاری می‌تواندبرای همیشه حل شود، بهبود فضای کسب‌وکار است. در این بحث باید شاخص‌هایی که در دنیا منجربه عقب‌ماندگی ما در فضای کسب‌وکار شده، شناسایی و در این شورا مورد واکاوی قرار گیرد. به‌طور مشخص هر وزارتخانه‌ای باید مسوول ارتقای آن شاخص در حیطه خود شود. البته چنین کاری اصلا سخت نیست، زیرا تمام این شاخص‌ها عمومی و در تمام جهان تعریف شده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانویدئو

شناسه : 432116
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا