حال بازار سهام خوب می‌شود؟

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی از تزریق 60 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه خبر داد و گفت: با توجه به دیدگاه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری، معتقدم که بازار سرمایه در روزهای آینده با انتخاب رئیس جمهور بعدی به ثبات می‌رسد و صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات پیروز خواهد شد بورس روند رو به رشد خود را پی خواهد گرفت.

به گزارش سرویس بورس جهان صنعت نیوز، سیدعلیرضا میرمحمدصادقی عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی. از تزریق ۶۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه خبر داد.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی تاکید کرد: بر اساس قانون مصوب شده است. که معادل ریالی ۵۱۰ میلیون دلار از منابع ارزی صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار بورس تزریق شود. که از این میزان تاکنون حدود ۴۵۰ میلیون دلار به بازار سرمایه تزریق شده. و حدود ۶۰ میلیون دلار باقی مانده. که این ۶۰ میلیون دلار نیز طی سه مرحله وارد بورس می‌شود.

براساس اعلام روابط عمومی صندوق توسعه ملی، میرمحمد صادقی اظهار کرد. در اولین مرحله مقرر شد ۲۰ میلیون دلار با نرخ ETS از منابع صندوق توسعه ملی. یعنی تقریبا ۸۰۰ میلیارد تومان تا روز سه‌شنبه به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود. و صندوق بتواند به وظایف قانونی خود در قبال حمایت از بازار سرمایه و سهام‌داران بورس عمل کند.

بورس یکی از بهترین و سودآورترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است

به گفته عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی، بی شک بورس یکی از بهترین و سودآورترین بازارها برای سرمایه‌گذاری است. و صندوق توسعه ملی به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران و سهام‌داران تاثیرگذار در بازار سرمایه تلاش می‌کند. با همکاری سازمان بورس از طریق تزریق منابع به صندوق تثبیت بازار از این بازار مالی حمایت کند. تا بورس بتواند هر چه سریعتر با اصلاح مسیر، به روند سوددهی و مسیر اصلی خود بازگردد.

میرمحمد صادقی دورنمای بورس را روشن و رو به رشد دانست. و گفت: با توجه به دیدگاه‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری و برنامه‌هایی که برای رونق بخشیدن به بازار سرمایه مطرح کرده‌اند. معتقدم که بازار سرمایه در روزهای آینده با انتخاب رئیس جمهور محترم بعدی به ثبات می‌رسد. و صرف نظر از اینکه چه کسی در انتخابات پیروز خواهد شد بورس روند رو به رشد خود را پی خواهد گرفت.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی اظهار کرد: سهامداران باید بدانند تلاش همه مسئولان حمایت از بازار سرمایه است و هر کدام از نامزدهای انتخابات که پیروز شوند نگاهی مثبت به بورس دارند.

دارایی‌های شرکت‌ها و نمادهای بورسی

میرمحمد صادقی تاکید کرد: نیم‌نگاهی به دارایی‌های شرکت‌ها و نمادهای بورسی نشان می‌دهد ارزش واقعی سهام شرکت‌ها بسیار بیشتر از چیزی است که این روزها در تابلوی بورس مشاهده می‌کنیم و مورد معامله قرار می‌گیرد. سهام‌داران مطمئن باشند سهام شرکت‌ها بسیار ارزنده‌تر از قیمت‌های کنونی است و بازار سرمایه ان‌شاالله در آینده نزدیک دوباره رکوردشکنی کرده و شاخص بورس به روزهای اوج خود باز می‌گردد.

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی با تاکید بر نگاه مثبت صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه گفت: صندوق توسعه ملی آمادگی دارد بر اساس مصوبات بالادستی و تا جایی که قانون اجازه دهد نقش خود را در حمایت از صندوق تثبیت بازار سرمایه و بورس ایفا کند.

میرمحمد صادقی با اعلام تزریق ۸۰۰ میلیارد تومان به بازار سرمایه در روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ و برنامه‌ریزی برای واریز دو مرحله‌ بعدی بزودی گفت: این واریزها از جمله گام‌های مهم و تأثیرگذار برای کمک به رونق به این بازار است.

ظرفیت های بسیار بازار سهام

عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی اظهار کرد: بازار سهام ظرفیت‌های بسیاری در رونق اقتصادی و سوددهی به سرمایه گذاران دارد و بی‌شک روزهای پیش‌رو روزهایی روشن و و نویدبخش برای سهام‌داران و نمادهای بورسی خواهد بود و شاخص به مدار صعودی خود بازخواهد گشت.

در روزهای پایانی فروردین نیز صندوق توسعه ملی حدود ۷۰۰ میلیارد تومان به حساب بازار سرمایه واریز کرد.

صندوق توسعه ملی ۲۷ فروردین در دو واریز ۷۰۰ و ۱۰۰۰ میلیارد تومانی به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه ظرف ۲۴ ساعت، در مجموع ۱۷۰۰ میلیارد تومان در بورس سرمایه‌گذاری کرده بود.

صندوق توسعه ملی برای اولین بار پنجم آذرماه ۱۳۹۹ بود که اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کرد که تاکنون ارزش سرمایه‌گذاری این صندوق در بورس به بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

منبع: اکوایران

بورس

شناسه : 432459
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا