پزشکیان: حق باید به حق‌دار برسد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جا به جایی‌ها در سیستم اداری باید بر اساس شایستگی باشد نه مسائل سیاسی و جناحی.گفت: برای درست شدن سیستم اداری یک عده آدم که ناگهان معرفی شدند را بر استخوان خورد‌کرده‌ها رییس نکنیم.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، مسعود پزشکیان در برنامه بدون تعارف از شبکه دوم سیما، در پاسخ به این سوال که چه شد که نامزد انتخابات شدید، گفت: مردم بدانند به عنوان فردی که در این آب و خاک زندگی می کند، علم و مسیر زندگی ام را برای سربلندی ایران در طبق اخلاص گذاشته و تا آخر با آنها خواهم بود.

وی افزود: در برخی ساختارها افراد کارشناس نیستند ولی اسم خود را کارشناس گذاشته‌اند. این مشکل مدیران ارشد ما است. می گویند کارشناس هستیم اما نتیجه نمی‌گیرند. باید از کارشناس واقعی استفاده کنند نه آنها که فقط اسمشان کارشناس است.

پزشکیان تصریح کرد: برخی افرادی که توان ندارند الان رییس و مدیر شدند باید برگردند مراحل را طی کنند آنها که حقشان خورده شده باید حقشان داده شود .حق باید به حق‌دار داده شود.

وی گفت: برای درست شدن سیستم اداری یک عده آدم که ناگهان معرفی شدند را بر استخوان خورد‌کرده‌ها رییس نکنیم. جا به جایی‌ها باید بر اساس شایستگی باشد نه مسائل سیاسی و جناحی.

حق یک عده را می خوریم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: چرا از ما ناراضی اند؟ چون حق یک عده را می‌خوریم و دوست و هم جناحی خود را روی کار می آوریم. حق را باید به حق‌دار بدهیم. تلاش می کنیم در صورت پیروزی در انتخابات در ۶ ماه نخست این کار بر اساس شایستگی و شاخص‌ها اتفاق بیفتد.

وی درباره اموال خود و خانواده خود گفت: به خانواده‌ام افتخار می کنم. ۳۰ سال است که همسرم را از دست دادم. تا الان با بچه ها بودم. این‌ها نه تنها تاکنون باعث بی آبرویی من نشده‌اند بلکه آبروی من شدند. خدارا شکر سالم هستند و در مسیر زندگی همراه من بوده‌اند. این نعمت خداوند است.

پزشکیان با بیان اینکه فرزندانم تاکنون کاری خلاف قانون نکرده‌اند، یادآور شد: وقتی وزیر بودم برای استفاده از ماشین و راننده وزارتخانه پسرم می گفت ماشین خودمان را ببریم، ماشین اداره را نبریم درحالیکه ماشین وزارتخانه سمند بود می‌گفت حق نداریم از آن استفاده کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: خانواده ام از موقعیت من تاکنون جایی استفاده نکردند. گاهی حتی از نام بردن از اسم من اجتناب می کنند.

مجوز مطب نگرفتم

وی با اشاره به مسائل مالی خود گفت: نه جایی سهام دارم نه امتیاز. حتی مجوز مطب نگرفتم، برخی گفتند سهم بگیریم برای دوره بازنشستگی. گفتم نمی گیرم نمی خواهم از مریض پول بگیرم. وقتی کارم تمام شد و بازنشسته شدم، باغ میگیرم در ارومیه کشاورزی می کنم. الان هم این باغ را دارم، زمان بازنشستگی میروم آنجا. اموال من این است که یک باغ در ارومیه داریم، یک خانه در تهران و تبریز اینها مجموعه چیزی است که دارم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون در دوراهی تصمیم سخت و محبوبیت قرار گرفتید، گفت: بله جایی بوده که باید بین مردم و قوانین تصمیم می‌گرفتم. وقتی رییس دانشگاه بودم در دوره آیت الله هاشمی تصمیم به کوچک کردن دولت و لغو قرارداد برخی در دانشگاه بود، گفتند ۳۰۰ نفر را تعدیل کنید، گفتم من را بیرون کنید؛ من این کار را نمی‌کنم یا بگویید آنها بعد از اینجا چه کار کنند؟ آنها بر اساس کار اینجا تعهد داده‌اند. سرنوشت آنها چه می‌شود؟ گفتم حکم مرا لغو کنید ولی من این کار را نمی‌کنم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه همیشه سعی کردم طرف مردم باشم و با آنها زندگی کنم نه با قدرت، گفت: وقتی وزیر بودم دیدم کارمندان شعار می‌دهند، حراست می‌خواست نگذارد صدایشان بلند شود گفتم چه شده گفتند تاخیر حقوق دارند. گفتم چرا بگویید بیایند نمازخانه وزارتخانه. پایین آمدند و اعتراض کردند از آنها معذرت خواهی کردم. اگر به من پول نمیدادن تا دو ماه می‌توانستم زندگی کنم، اما آن کارمندان نمی‌تواستند و حقشان بود اعتراض کنند. برای همین طرف آنها ماندم.

مهمترین ویژگی از نگاه مردم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره مهم ترین ویژگی خود از نگاه مردم گفت: باید این را از مردم بپرسید. اما من هیچ وقت به مردم دروغ نگفتم چیزی که گفتم عمل کردم هرچه در زندگیم بوده شفاف بوده و مساله پنهانی در زندگی ام ندارم. صداقت و دروغ نگفتن از ویژگی های من است حتی به بچه های خودم تاکنون دروغ نگفتم.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چه شبهه‌ای از شما مطرح بوده است، گفت: اگر مردم شک کردند در کار ما باید جواب داده شود. یکبار یک آقایی در مجلس گفتند دخترت در فلان جا فلان کاره است. گفتم بیایید زندگی من و او را ببینید نه بچه من، برادرم و بچه او هیچ کدام از دور و اطرافیانم را در هیچ زد و بند اقتصادی پیدا نمی‌کنید.

پزشکیان افزود: ۱۵ سال در دانشگاه همه کاره بودم نمی‌توانند بگویند یک نفر از سمت من آنجا استخدام شده، برخی به ناحق این کار را می‌کنند بچه های خواهر و برادرم بیکارند، می توانستم توصیه کنم کاری کنند همه هم لیسانس و فوق لیسانس هستند بی تعارف می‌گویم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قومیت گرا هستید، گفت: اگر بودم نمی‌گفتم ایران برای همه، تا پای مرگ در جبهه نمی جنگندم، نمی گفتم به حرف همه باید گوش دهیم.

نسل زد

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره نسل زد گفت: با بچه ها و نوه‌ها کوه می‌رویم، ورزش می رویم و ارتباط دارم با این نسل. مشکل ما ذهن بسته مان است، آنها با ما مشکل دارند، دنبال نوآوری و تازگی اند. من تلاش کردم ذهنم بسته نباشد، نباید حق آنها را نادیده بگیریم. وظیفه ما این است که بستر شکوفایی و بالندگی آنها را فراهم کنیم ما با آنها مشکل نداریم آنها با ما مشکل دارند چون میخواهیم جلوی رشد آنها را بگیریم .

وی درباره دوران بازنشستگی خود گفت: در این دوره در باغ خود زندگی می کنم. با گل و گیاه و درخت سر و کله میزنم. هر وقت بازنشسته شوم می روم در طبیعت.

پزشکیان درباره اینکه آیا اختیارات رییس جمهور را کافی می دانید، گفت: اگر می‌خواهیم به جایی برسیم باید بین قوا و سیاست گذاری‌ها تعامل و تعادل داشته باشیم عین این تعامل را با مردم داخل و دنیا باید داشته باشیم اینکه بگوییم حرف، حرف ماست و بقیه باید بپذیرند بدترین مدل مدیریت است. با امر و نهی نمی‌شود پیش رفت. باید با تعامل قوا منویات را پیش ببریم نه تقابل. قصد تقابل نه درون دولت، نه با مردم و نه در سیاست‌های جهانی را ندارم.

وی جمله بدون تعارف خود با مردم را اینگونه توصیف کرد: با هم برای ایران با ایرانیان.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد مخالفان خود گفت: مخالفان اگر حق با آنهاست باعث پیشرفت ما خواهند بود، صدای آنها را می‌شنویم و اعمال می کنیم. باید نارضایتی مردم را برطرف کنیم، کاری کنیم مردم راحت زندگی کنند و حق‌شان راحت ضایع نشود.

 

سیاسی

شناسه : 432479
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا