۱۱ نیروگاه خورشیدی در۶ استان به بهره‌برداری رسید

۱۱ نیروگاه خورشیدی در۶ استان به همراه دومین خط تولید پنل خورشیدی کشور با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در سال، یک نیروگاه برق آبی و یک نیروگاه بادی امروز با حضور وزیر نیرو به طور همزمان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی جهان صنعت نیوز، امروز دوشنبه و در جریان سفر وزیر نیرو به استان مرکزی ۱۱ نیروگاه خورشیدی. یک نیروگاه برق آبی و یک نیروگاه بادی به ظرفیت قطعی ۷۴ مگاوات در استان‌های خراسان رضوی. مرکزی، قم، کرمان، یزد، سمنان و لرستان به بهره‌برداری رسید.

بر اساس این گزارش فاز اول نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی محلات در استان مرکزی. فاز اول نیروگاه خورشیدی ۴۰ مگاواتی سیرجان و ۳ مگاواتی ماهان در استان کرمان، نیروگاه خورشیدی ۴ مگاواتی پاک بناء در استان قم، نیروگاه‌های خورشیدی ۱۰ مگاواتی خضرآباد. دو نیم مگاواتی عطرآباد۳، دو مگاواتی عطرآباد ۲ و یک مگاواتی نایین در استان یزد. نیروگاه‌های خورشیدی ۱۰ مگاوات کشت و صنعت جوین و ۱۰ مگاواتی نقاب در استان خراسان رضوی و نیروگاه خورشیدی۶ مگاواتی پاک سمن در استان سمنان در این مراسم افتتاح شد.

همچنین در این مراسم نیروگاه بادی ۱۰ مگاواتی خواف در استان خراسان رضوی. و نیروگاه برق آبی ۳ مگاواتی الیگودرز در استان لرستان به بهره‌برداری رسید.

دومین خط تولید پنل‌های خورشیدی

در این مراسم دومین خط تولید پنل‌های خورشیدی شرکت مانا انرژی پاک. نیز با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در سال افتتاح شد، خط تولیدی که در مساحت ۲۴ هزار مترمربع در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱ احداث. و مراحل نصب تجهیزات و تولید آزمایشی آن در انتهای سال ۱۴۰۲ انجام شد.

این کارخانه از دو خط تولید ۹۰۰ مگاواتی تشکیل شده. که برای اولین بار امکان تولید پنل‌های متفاوت با ظرفیت‌های ۵۵۰ تا ۷۰۰ وات را برای کشور ایجاد می‌کند. و در آن از به روزترین و دقیق‌ترین فن‌آوری‌های روز دنیا استفاده شده است.

بر اساس این گزارش افتتاح این خط تولید کشور را قادر می‌سازد در هر ۲۲ ثانیه یک پنل خورشیدی با کیفیت بالا و در کلاس جهانی تولید کند و بنابراین سالیانه ۱۸۰۰ مگاوات پنل خورشیدی از طریق این خط تولید در کشور تولید می‌شود.

اولین خط تولید شرکت مانا انرژی

باتوجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ نیز اولین خط تولید شرکت مانا انرژی به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در سال به بهره‌برداری رسیده بود، بنابراین مجموع ظرفیت سالانه این کارخانه به ۲۳۰۰ مگاوات در سال رسیده است.

این گزارش اضافه می‌کند با توجه به استفاده از به روزترین تکنولوژی‌های دنیا در این کارخانه توان پنل‌های خورشیدی تولیدی به بیش از ۷۰۰ وات رسیده و برای بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

منبع: ایلنا

نفت و پتروشیمی

شناسه : 432591
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا