زمان اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

صولت مرتضوی، وزیر کار در نشست خبری امروز زمانی اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را اعلام کرد.

به گزارش سرویبس اقتصاد کلان جهان صنعت نیوز؛ در حالی که قرار بود همسان سازی حقوق بازنشستگان تا خرداد ماه نهایی شود اما همچنان این موضوع اجرایی نشده است. دو دلیل عمده برای عدم اجرای آن مطرح می‌شود:

اول اینکه منابع مالی اجرای همسان سازی در قانون بودجه از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده و همچنین بدهی دولت به تامین اجتماعی در نظر گرفته شده است و گفته می‌شود این منابع وصول نشده است.

در مورد صندوق‌های بازنشستگی بخش دولتی منابع ۵۰ هزار میلیارد تومانی از افزایش مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده و در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی هم در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خودش را به تامین اجتماعی برای این موضوع پرداخت کند.

دومین دلیل به عدم نهایی کردن آیین نامه باز می‌گردد. گفته می‌شود که دولت همچنان در حال نهایی کردن آیین نامه اجرایی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است و در صورت ابلاغ، در فیش حقوق بازنشستگان اعمال می‌شود.

زمان اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

در این شرایط صولت مرتضوی وزیر کار گفته است که با پیگیری‌های انجام شده، همسان سازی حقوق بازنشستگان تا پایان دولت سیزدهم اجرا خواهد شد. بنابراین اگر تنفیذ ریاست جمهوری را ۱۴ مرداد در نظر بگیریم، متناسب سازی حقوق بازنشستگان باید تا حداکثر تا مرداد امسال نهایی شود.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در برنامه هفتم توسعه چگونه است؟

بر اساس برنامه هفتم توسعه دولت مکلف است با اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، حقوق بازنشستگان را در سه سال ابتدایی اجرای برنامه هفتم توسعه به ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همطراز برساند.

این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰درصد و در سال های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد ما به التفاوت ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود.

اقتصاد کلان

شناسه : 432865
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا