شاهین جوانان چه زمان به بازار می آید؟

شاهین جوانان قوی ترین تیپ از سدان ملی گروه خودروسازی سایپا است که زمان ورود آن به بازار کشور به تازگی مشخص شده است.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، شاهین جوانان تیپی از سدان شاهین است. که پس از کراس اوور آریا به بازار خواهد آمد. بر اساس اطلاعات جدید از برنامه های تولید گروه خودروسازی سایپا، این خودروساز برنامه دارد. تا قوی ترین و فول ترین تیپ از سدان شاهین را با نام شاهین جوانان به بازار عرضه کند. قرار است برنامه های توسعه این محصول دقیقا پس از اتمام پروژه آریا بصورت جدی دنبال شود. و احتمالا زمان عرضه این محصول در سال ۱۴۰۵ خواهد بود. در ادامه مشخصات فنی و امکانات شاهین جوانان را بررسی می کنیم.

مشخصات فنی شاهین جوانان

زیر کاپوت شاهین جوانان پیشرانه N20 سایپا قرار می گیرد. این پیشرانه توسط مگاموتور تولید می شود. و در واقع طراحی و توسعه میتسوبیشی را در سابقه خود دارد. کمپانی چینی DAE سال ها این موتور را تولید کرده است و قرار است. سایپا آریا هم با همین پیشرانه به تولید برسد. اما آریا در ابتدا به نمونه MPI این پیشرانه مجهز می شود. ولی شاهین جوانان نمونه GDI این پیشرانه را زیر کاپوت خود خواهد داشت.

این پیشرانه ۲ لیتر چهار سیلندر تنفس طبیعی در نمونه MPI توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار. و نهایت گشتاور ۲۰۴ نیوتن متر را دارد و فناوری زمانبندی متغیر سوپاپ ها نیز در این پیشرانه دیده می شود. البته این را در نظر داشته باشید که نمونه GDI از این پیشرانه قرار است زیر کاپوت شاهین جوانان قرار بگیرد که طبیعتا خروجی های فنی آن بیشتر خواهد بود.

قدرت از نسخه GDI پیشرانه N20 از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT ساخت DAE به چرخ های جلو منتقل می شود. دقت داشته باشید این جعبه دنده با نمونه استفاده شده در آریا تغییراتی در بخش مبدل گشتاور خواهد داشت و همچنین کالیبراسیون آن هم متفاوت است. این گیربکس از نسل جدید جعبه دنده های AT به شمار می رود که در شرایط توقف، خلاص کن اتوماتیک دارد و در کل عملکرد خوبی ارائه می دهد. البته این دقیقا همان کد گیربکسی است که در محصولی مثل تارا هم دیده ایم اما عملکرد آن می تواند بسته به نوع کالیبره متفاوت باشد.

کابین و امکانات

کابین شاهین جوانان قرار است با شاهین G و حتی شاهین پلاس متفاوت باشد. انتظار می رود در این سدان همان سبک طراحی را ببینیم که در کانسپت های سایپا آریا دیده می شد. یعنی استفاده از متریال سافت تاچ و نرم جدید و ارگونومی بهتر و البته مدرن تر در داخل خودرو. بر همین اساس انتظار می رود قوی ترین سدان سایپا در بحث امکانات ایمنی و رفاهی به آپشن هایی نظیر سیستم کنترل پایداری، صفحه نمایش مالتی مدیا، کلاستر دیجیتال، استارت دکمه ای، دسته دنده الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رادار نقطه کور، چهار کیسه هوا، گرم کن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده و… مجهز باشد.

هنوز مشخص نیست این خودرو دقیقا چه زمانی و با چه قیمتی به بازار می آید اما همانطور که در ابتدا اشاره کردیم انتظار می رود در سال ۱۴۰۵ شاهد ورود شاهین جوانان به بازار کشور باشیم. هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص این خودرو وجود ندارد و ناگفته نماند که تصویر اصلی این مطلب ساخته هوش مصنوعی است اما انتظار می رود طراحی متفاوتی را نسبت به شاهین معمولی در نسخه جوانان ببینیم. در ادامه از شما دعوت می کنیم ویدیو معرفی شاهین پلاس را که به زودی به بازار می آید را مشاهده کنید.

 

 

خودرو

شناسه : 433187
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا