توقف بورس در ایستگاه چهاردهم

به گزارش سرویس بورس جهان صنعت نیوز؛ اوضاع  این روزهای بورس هم نابسامان است و هم مبهم؛ از یک سو فضای مثبتی که به واسطه برخی اخبار و اتفاقات حول فضای بازار سرمایه قرار دارد، در سایه انتظار سرمایه‌گذاران برای مشخص شدن چهره اول دولت چهاردهم قرار گرفته و از سوی دیگر هنوز مشخص نیست که قرار است در کوتاه‌مدت و میان‌مدت چه سیاستی در سطح کلان به بازار سهام تزریق شود. معامله گران بی صبرانه منتظر مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هستند تا تکلیف بازار هم روشن شود.

در دو هفته گذشته بازار یکسره در رکود و ریزش بوده و شمار خروج پول حقیقی از بازار به ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. از همه مهمتر ارزش معاملات خرد در پایین‌ترین ارقام سال جاری قرار دارد؛ چنین چشم اندازی نه تنها برای بازار سرمایه بلکه برای شرکت ها هم نگران‌کننده است.

کاهش تعداد نمادهای منفی و صف‌های فروش، از تالار شیشه‌ای دور نشده است. هرچند انتظار پول هوشمند برای مشخص شدن چهره چهاردهمین رییس‌جمهوری کشور و به تبع آن، سبک و سیاق سیاست‌های کشور در چهار سال آتی، باعث شده تا اتفاقاتی چون کاهش مجدد نرخ اخزا، افزایش تدریجی نرخ نیمایی دلار و با خبر اصلاح نرخ خوراک پالایشی‌ها بازار سرمایه را در فضای انتخابات قرار دهد، با این حال انتظار هم نیست که شرایط بازار دستکم تا مشخص شدن نتیجه انتخابات تغییر چندانی کند.

امیر‌حسین جنانی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به «جهان‌صنعت» می‌گوید: بازار در حالت احتضار  است و به نظر می‌رسد تا بعد از انتخابات در این حالت کما خواهد ماند؛  عزمی هم برای ایجاد تغییر در شرایط بازار نیست، به نظر می رسد هدف فقط نگه داشتن بازار و سهم‌های بزرگ در همین محدوده است و حرکت جدیدی برای رشد وجود ندارد.

در این میان برخی از نامزدها اظهارنظرهای عجیبی در مورد بازار سرمایه داشته‌اند که سیگنال خوبی به بازار نمی‌دهد و در صورت تقویت احتمال انتخاب شدن این افراد شاید فشار فروش هیجانی دیگری را در بازار تجربه کنیم.

اخبار برگزیدهبورسویدئو

شناسه : 433291
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا