معاون مهندسی شرکت مهرکام پارس مطرح کرد؛

نفش سازنده مهرکام پارس در پروژه‌های جدید ایران خودرو

محمد لک،‌ معاون مهندسی شرکت مهرکام پارس در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران به تشریح نقش این شرکت در پروژه‌های جدید صنعت خودروسازی پرداخت.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز؛ نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران، به عنوان یکی از رویدادهای بزرگ و مهم خودرو در خاورمیانه روز ۲۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ با حضور بزرگان صنعت خودرو افتتاح شد و تا روز جمعه یکم تیر ماه ادامه پیدا کرد. در این رویداد، آخرین دستاوردها و نوآوری‌ها در زمینه‌های مختلف صنعت خودرو از جمله قطعات و مجموعه‌های خودرو، ماشین‌آلات و تجهیزات قطعه‌سازی، تحقیقات و طراحی مهندسی، مواد اولیه، تجهیزات جانبی خودرو، بازرگانی و خدمات پس از فروش، لوازم تزئینی خودرو، تعمیر و نگهداری خودرو و محصولات پاک کننده خودرو به نمایش گذاشته شد.

مهرکام پارس یکی از شرکت‌های درخشان در نمایشگاه امسال بود. شرکت مهرکام پارس در سال ۱۳۶۹ به عنوان شرکت طراحی و مهندسی قطعات تزئینی خودرو به ثبت رسید و در سال ۱۳۷۲ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و با شروع تولید سپر پژو ۴۰۵ و داشبورد پیکان، به جرگه تولید کنندگان قطعات خودرو پیوست.

این شرکت طی کمتر از سه سال، در جهشی چشمگیر، به شرکتی با توانمندی‌های بالای مهندسی در زمینه تولید با کیفیت و توسعه پروژه‌‌های بزرگ تبدیل شد و گروه صنعتی ایران خودرو به تدریج تولید مجموعه های سپر، داشبورد، رودری، سیستم تهویه مطبوع و صندلی برخی از خودروهای تولیدی خود را به مهرکام پارس واگذار نمود و اکنون به یکی از تامین کننده‌های رده اول ایران خودرو تبدیل شده است.

در حاشیه نمایشگاه جهان صنعت با محمد لک،‌ معاون مهندسی شرکت مهرکام پارس به گفتگو پرداخت.

نقش سازنده مهرکام پارس در پروژه‌های جدید ایران خودرو

آقای لک در ابتدای این گفتگو با بیان اینکه مهرکام پارس یک شرکت طراحی و از پیشگامان صنعت پلیمر در صنعت خودروسازی گفت: مهرکام پارس در پروژه های جدید ایران خودرو و به طور مشخص در حوزه تریم خودرو نقش سازنده‌ای دارد. به عنوان نمونه شرکت مهرکام پارس درصد بالایی از تریم خودروی ری‌را که شامل تزئینات داخلی و خارجی می‌شود، با قدرت و کیفیت انجام داده است. از دیگر فعالیت‌ها می‌توان به تولید صندلی خودرو هایما و بخشی از سبد محصولات ایران خودرو اشاره کرد.

معاون مهندسی شرکت مهرکام پارس ادامه داد: نکته مهم دیگر ورود شرکت در حوزه موضوعات دانش بنیان است که می‌توان در این خصوص به بازطراحی سیستم تهویه خودرو اشاره کرد.

آقای لک بیان کرد: در کنار تکنولوژی‌های جدید که برای ایران خودرو فراهم کردیم، شرکت مهرکام پارس با تربیت نیروی انسانی زبده، این پتانسیل را داد که در طراحی‌های جدید نقش ایفا کنند. البته باید توجه داشت که مهرکام پارس در سایر حوزه‌ها همانند تزریق پلیمر و رنگ‌آمیزی همواره اولین شرکت محسوب می‌شویم.

با تدبیر از چالش‌های موجود عبور می‌کنیم

وی در خصوص چالش‌های موجود صنعت بیان کرد: همه شرکت‌ها درگیر معضلات مربوط به کمبود نقدینگی هستند اما با تدبیر مدیریت، تلاش داریم که از این چالش عبور کنیم. البته باید توجه داشت که چالش‌های تولید در همه جای دنیا وجود دارد اما موضوع مهم توجه به توسعه و رشد است. به بیان دیگر، مدیرهایی موفق هستند که تفکر دو سویه داشته باشند؛ از یکسو بر روی فروش و تولید خوب متمرکز باشند و از سوی دیگر، به توسعه محصول و زیرساخت نیز توجه داشته باشند.

محمد لک در خصوص معضل بدهی خودروسازان به قطعه سازان گفت: شرکت مهرکام پارس نیز با چالش مطالبات روبرو است اما نکته ای که وجود دارد این است که عملا تمام شرکت‌های فعال در این حوزه چه بخش خصوصی و چه بخش نیمه دولتی با این مشکل روبرو هستند؛ در حقیقت اینگونه نیست که مطالبات یک شرکت نیمه دولتی پرداخت شود اما به شرکت خصوصی پرداخت نشود. همانگونه که اشاره کردم،‌ موضوع مهم این است که با راهکارهایی همچون دریافت تسهیلات بانکی بتوانید چالش کمبود نقدینگی را مدیریت کنید.

معاون مهندسی شرکت مهرکام پارس در پایان با بیان اینکه این شرکت در بازارهای بین‌المللی حضور دارد، گفت: هر چند در حوزه‌های به ویژه پلیمر رنگی به کشورهای همسایه صادرات انجام می‌شود اما مهرکام پارس با بکارگیری تکنولوژی‌های جدید در تلاش است سهم بیش‌تری در بازارهای منطقه‌ای داشته باشد.

خودرو

شناسه : 433478
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا