در ۳ ماهه نخست سال صادرات بنادر شمالی کشور رشد ۵۰ درصدی داشته است

مدیرعامل سازمان بنادر گفت: در طی سه ماه گذشته ، بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا در بنادر شمالی کشور تخلیه و بارگیری شدند.

به گزارش سرویس صنعت و معدن جهان صنعت نیوز، علی اکبر صفایی در مورد امکان اتصال مجتمع بندری انزلی به راه آهن سراسری کشور اظهار کرد. در این رابطه ۲ ایده مطرح است. اول انتقال شاخه‌ای از ریل بندر کاسپین به بندرانزلی است. که این پروژه به علت وجود تالاب انزلی و حساسیت‌های زیست محیطی بسیار. در حال مطالعه بوده و می‌توان گفت که سختی‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: راهکار دوم این است. که بتوانیم در نزدیک‌ترین نقطه ریلی به مجتمع بندری انزلی یک مجموعه ترمینال کانتیری -ریلی تشکیل دهیم. و با کامیون بین بندر و ترمینال ریلی این نقیصه را برطرف کنیم. که هر دو موضوع در دستور کار مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان قرار دارد. تا آنچه که به نفع مردم کشور و حمل و نقل است، اجرا شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با با بیان اینکه با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی، راه آهن رشت به بندر کاسپین به اتمام رسید. اظهار کرد: این بندر به ریل سراسری کشور وصل و موجب شد که دو استان مهم کشور شامل گیلان و مازندران به ریل سراسری متصل شود.

کشور‌های حاشیه دریای خزر

وی افزود: کشور‌های حاشیه دریای خزر به خصوص کشور‌های بزرگی از جمله روسیه و قزاقستان کشور‌های ریل پایه هستند و از ریل بهره‌برداری‌های بسیار زیادی انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در بندر امیرآباد دو پروژه ترمینال و اسکله رو رو در حال اجرا داریم، گفت: اجرای این دو پروژه می‌تواند در رشد تبادل تجاری ما از طریق ریل با کشور‌های حاشیه دریای خزر تاثیر بسیار مناسبی داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به عملکرد ۳ ماهه بنادر شمال کشور در سال جاری، اعلام کرد: طی مدت یاد شده، بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا در بنادر شمالی تخلیه و بارگیری شدند که این میزان نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.

رشد ۵۰ درصدی صادرات

صفایی با بیان اینکه سهم مجتمع بندری انزلی از این تجارت بیش از ۶۰۰ هزار تن بوده، عنوان کرد: این بندر در بخش صادرات نیز در مدت یادشده رشدی ۵۰ درصدی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه علاوه بر فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی و بندری، اقدامات خوبی در راستای مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در استان‌ها صورت گرفته، خاطر نشان کرد: پروژه لایروبی آبراه‌های تالاب بین المللی انزلی با پیشرفت ۷۵ درصدی، تعریض خیابان بایندر با پیشرفت ۶۰ درصدی، روکش آسفالت جاده دسترسی به بندر، لایروبی حاشیه بلوار تاریخی انزلی به منظور کمک به گردشگری دریایی و حمایت از قایقرانان و تعمیرات اساسی اسکله گرد از جمله اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در استان گیلان بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

صنعت و معدن

شناسه : 433488
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا