هواشناسی خبر داد؛ هوای گرم در راه این استان‌ها

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: طی چند روز آینده شاهد افزایش دمای هوا و تشدید بارش‌ها در شمال غرب کشور خواهیم بود.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه نواحی شرقی کشور شاهد بارش باران و رگبار شدید خواهد بود گفت: در نواحی  شرق خراسان شمالی، اردبیل و استان هایی مانند تهران، البرز، مازندران، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی شاهد رگبار شدید که  منجر به  جاری شدن روان آب‌ها و طغیان رودخانه ها می شود.

وی با بیان اینکه برای چند روز آینده در نوار شمالی کشور نوسانات دمایی ادامه دارد گفت: ضمن اینکه امشب در مناطقی از از ارتفاعات البرز واقع در مازندران، ارتفاعات البرز، تهران و غرب سمنان و همینطور برای خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بیشتر برای ساعات بعد از ظهر و اوایل شب گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می شود.

او اظهار کرد: شدت بارش ها در حد هشدار نارنجی است و در شرق خراسان شمالی، اردبیل و استان هایی مانند تهران، البرز، مازندران، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی رگبار شدید منجر جاری شدن روان آب ها و طغیان رودخانه ها می شود. 

او  بیان کرد: این بارش ها تا اوایل هفته آتی ادامه دارد و ضمن اینکه تا بعد از بارش ها در اواخر هفته آینده در زابل و شرق خراسان جنوبی و همینطور بخش هایی از مرکز و دامنه البرز جنوبی گرد و خاک و کاهش دید ادامه دارد.

وی افزود: تهران امشب با وزش باد و گرد و خاک و رگبار پراکنده باران همراه است و بیشینه دما ۵ درجه بالای صفر می رسد. 

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 433577
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا