چهارده برای معدن خوش یمن می‌شود؟

به گزارش سرویس معدن جهان صنعت نیوز؛معدنی‌ها از شرایط موجود به شدت گله‌مندند؛ آنها انتظار دارند که دولت جدید به خواسته هایشان توجه کرده و شرایط حل مشکلاتشان را فراهم و آنها را از بلاتکیفی خارج کند. حذف تصمیم‌های یک شبه، برقراری ارتباط با دنیا و اجرای دقیق قوانین از جمله مواردی است که آنها از رییس جمهور جدید انتظار دارند.

مهم‌تر آنکه اقتصاد به ریل صحیح خود برگرداند؛ زیرا به گفته آن‌ها دیگر فرصت آزمون و خطا نیست و انتظار می‌رود فردی که به عنوان رییس‌جمهور بر سر کار می‌آید با نگاهی کلان و جامع به بخش معدن بنگرد.

یکی از این تصمیمات خلق‌الساعه بخشنامه بانک مرکزی است که واحدهای فولادی را ملزم کرده ۱۰۰ درصد ارز را به سامانه نیما واریز کنند. هر‌چه فعالان این صنعت دلیل و توجیه می آوردند که با ارز نیمایی، صنایع فولادی نمی‌توانند ادامه فعالیت دهند اما مسوولان می‌گویند که معدنی‌ها یک تصمیم کاملا دستوری را فراتر از پیامدهایش اجرایی کنند. نتیجه چنین تصمیمی باعث شده صادرات ۷۰ ‌درصد کاهش یابد!

کامران وکیل نایب رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران در این رابطه به «جهان‌صنعت» می گوید: تقاضایی که همه از دولت آینده دارند، برگرداندن اقتصاد به ریل صحیح و اصلی است. متاسفانه مسوولان در این چندسال به قدری آزمون و خطا کرده‌اند و به قدری سوءمدیریت در سنوات اخیر شدت گرفته که امروز می‌شود گفت که هیچ کسب‌و‌کاری پیش‌بینی‌پذیر نیست و توجیه اقتصادی ندارد.

دولتی که سر کار می‌آید در عرصه بین‌الملل با تحریم‌ها و در داخل با فشارهای اجتماعی و اقتصادی روبه‌رو است در نتیجه کارش سخت است. در این شرایط انتظار می‌رود که دولت از عقل بیشتر استفاده کند تا ماحصل جهل‌هایی را که روی هم انباشت شده را جبران کند.

 

اخبار برگزیدهصنعت و معدنویدئو

شناسه : 433613
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا