وام بازنشستگان تامین اجتماعی کی واریز میشه؟

فرایند پرداخت وام ضروری 30 میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی از 6 تیرماه آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس بانک و بیمه جهان صنعت نیوز، اواخر هفته گذشته بود که یک خبر کام بازنشستگان را شیرین کرد و آن اختصاص وام ضروری ۳۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تأمین اجتماعی بود.

بر اساس اعلام محسن تقیانی، مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، ثبت‌نام اولین مرحله وام‌ ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ از طریق کانون‌های بازنشستگی آغاز شد. تا روز دوشنبه چهارم تیرماه ادامه دارد. در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام پرداخت می شود. برای کانون‌های بازنشستگی هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شد که بعد از به حد نصاب رسیدن ثبت‌نام‌کنندگان سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.

زمان و شرایط دریافت وام مشخص شد

بر اساس اعلام اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، دارا بودن سن حداکثر ۷۸ سال، نداشتن حساب مسدودی، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، نداشتن سابقه چک برگشتی، نداشتن بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، استفاده نکردن از تسهیلات مشابه در ۲ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان از جمله شروط دریافت این تسهیلات است.

پس از پایان ثبت نام در هفته جاری، فرایند پرداخت وام از روز جمعه چهارشنبه ۶ تیرماه بعد از اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز و حدود یک هفته وام به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

 

بانک و بیمه

شناسه : 433718
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا