وعده‌های روی هوا؛

زاکانی از معدن طلای خود رونمایی کرد

علیرضا زاکانی را می‌توان سلطان وعده‌های انتخابات دانست؛ وعده‌های عجیبی که احتمال تحقق آن‌ها صفر است. فقط برای وعده یارانه‌ ای او به یک معدن ۵۰۰ تنی طلا نیاز است.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز؛ مناظره‌های انتخاباتی امسال نسبت به سال‌های گذشته عملا هیچ چیز خاصی ندارد و هر کاندیدا تنها به بیان موضوعات کلی و گاها نامفهوم می‌پردازد. در این میان شاید اگر علیرضا زاکانی در انتخابات حاضر نمی‌شد،‌ عملا مناظره‌ها هیچ جذابیتی برای مردم نداشت!

علیرضا زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ نیز همانند دوره قبل به نظر می‌رسد که بیش از آنکه یک گزینه برای ریاست جمهوری باشد، یک نامزد پوششی با هدف تخریب نامزدهای گروه مقابل است. به همین دلیل صحبت‌ها و وعده های عجیبی را هم مطرح می‌کند. وعده‌هایی که عملا غیرقابل انجام است و چون می‌داند هیچگاه به ریاست جمهوری نخواهد رسید از بازگو کردن آن‌ها نیز اجتناب نمی‌کند.

از عجیب ترین وعده های عجیب زاکانی می‌توان به یارانه ۲۰ گرمی طلا اشاره کرده که تحقق آن نیاز به ۵۰۰ تن طلا دارد!

معدن طلای زاکانی

علیرضا زاکانی پنجشنبه ۳۱ خردادماه در نخستین بخش از سخنان خود در دومین مناظره انتخاباتی با اشاره به یارانه طلایی برای مردم، گفت: یارانه خانوار در حوزه بنزین و گاز به درستی توزیع نمی‌شود. بسته رفاه داریم که توزیع عادلانه یارانه انرژی و ناظر به معیشت، اشتغال، سلامت و تفریح مردم است.

وی ادامه داد: یک یارانه طلایی تنظیم کردیم که ما به ازای مصرف انرژی خانوار کشور در بخش خانوار و نه تولید، انجام می شود. بنزین، گاز و برق را در نظر بگیرید؛ به هر خانواده سه نفره معادل اعتبار ۲۰ گرم طلا در سال یارانه داده می شود. یک خانوار پنج نفره ۱۱۰ میلیون در سال یارانه دارد و اعتباری به میزان طلا به آنها داده می شود که مصون از تورم است. در این زمینه اسباب صرفه جویی فراهم می شود و به میزان انتقال از سوخت های فسیلیِ بنزین به سمت سوخت های پاک می روند و سودشان بیشتر می شود.

این وعده زاکانی در حالی مطرح می‌شود که برای توزیع ٢٠ گرم طلا به ٢۶ میلیون خانوار ایرانی به بیش از ۵٠٠ تن طلا نیاز است که این میزان طلا وجود ندارد و اگر قرار باشد در قالب اعتبار باشد که اعتبار این وعده به اندازه نصف بودجه عمومی سال جاری است.

اخبار برگزیدهسیاسی

شناسه : 433719
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

  1. محمدباقر قالیباف، در جمع مردم قزوین: ۱۲ سال در شهرداری تهران، دولت‌ها حتی یکبار با ما جلسه نگذاشتند و بودجه ندادند، اما بهانه نیاوردیم و تهران را ساختیم

    بازی بلد نبودن در جابجایی پول عین بی عرضگی است
    یک اذان صبح خانه نبودم دنبال امضا گرفتن
    . خودمان سر سر باز وطن را کلاه گذاشتیم ۱۰ به ، ۹۰, حساب کردیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا