چند درصد ابلاغ‌های قوه قضائیه الکترونیکی است؟

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به این‌که ۹۵ درصد کلیه ابلاغ‌ها در قوه قضاییه به‌صورت الکترونیکی است، گفت: هم برای ایرانیان خارج از کشور و هم برای اتباع سایر کشورها در ایران، این موضوع را حل کردیم.

به گزارش سرویس اجتماعی و فرهنگی جهان صنعت نیوز، محمد کاظمی‌فرد با حضور در برنامه “صف اول” سیما، درباره اقدامات تحولی و هوشمندسازی دستگاه قضا، اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های نوین یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است. یکی از محورهای اساسی تحول در دستگاه قضایی بر اساس سند تحول قضایی و نسخه روزآمد شده‌ی آن بوده. ۴۰ درصد تکالیفی که در این سند طراحی شده، بر اساس فناوری‌های نوین است و نشان‌دهنده این است که محور تحولات در دستگاه قضا بر اساس فناوری اطلاعات و فناوری‌های نوین است.

وی ادامه داد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری و یکی از کارکردهای فناوری نوین، دستیابی آسان مردم به خدمات قضایی است. در گذشته مردم برای استفاده از خدمات قضایی باید به‌صورت فیزیکی به مراجع قضایی مراجعه می‌کردند. پس از آن دفاتر خدمات ایجاد شد و امروزه خدمات ما به‌صورت ۲۴ ساعته و در پهنه جغرافیایی تمام دنیا باید ارائه شود. چرا که ایرانیان خارج از کشور نیازمند خدمات الکترونیک قضایی هستند. در دوران تحول این امکان با استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی ایجاد شد. برای ایرانیان داخل کشور نیز پنجره خدمات الکترونیک قضایی کامل شد تا بتوانیم بسیاری از خدمات را در اختیار مردم قرار دهیم.

اجتماعی و فرهنگی

شناسه : 433836
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا