آماده باش ستاد مدیریت بحران چالوس/ بارندگی و احتمال وقوع سیلاب

فرماندار چالوس با اشاره به آغاز بارش رگباری و سیلابی از امروز شنبه در این شهرستان غرب مازندران از آماده باش نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران برای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد.

به گزارش سرویس عمومی جهان صنعت نیوز، محمد شریفی گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران این شهرستان غرب مازندران در مدت زمان فعالیت این سامانه هواشناسی در منطقه در آماده باش کامل هستند.

وی اظهار کرد: دستگاه‌های خدمات‌رسان با حداکثر توان و تجهیزات لازم برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی ناشی از بارندگی رگباری در حال آماده باش کامل در آمدند.

رییس ستاد مدیریت بحران چالوس از شهروندان و مسافران این خطه خواست در مدت استقرار سامانه بارش‌های رگباری در این شهرستان از مسیل‌ها، رودخانه‌ها و رودهای منطقه فاصله بگیرند.

هواشناسی مازندران روز شنبه با صدور هشدار سطح زرد، زمان فعالیت این سامانه را تا روز یکشنبه اعلام نمود. هواشناسی پیش بینی کرد که آسمان این استان در طی این مدت با رگبار متناوب باران، رعد و برق، وزش باد و در مناطق کوهستانی با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

احتمال سیلاب

هواشناسی منطقه اثر این سامانه ناپایدار جوی در طی امروز را ارتفاعات غربی و مرکزی استان و در روز یکشنبه را نیز در دامنه ها و ارتفاعات استان پیش بینی کرده است.

آبگرفتگی‌ و احتمال وقوع سیلاب نقطه‌ای و محلی، پرآب شدن رودخانه‌ها، صاعقه‌ و ریزش‌سنگ در جاده ها و محورهای کوهستانی را اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام شد.

بنا به اعلام مسوولان عضو ستاد مدیریت بحران چالوس از آغاز بارش های رگباری رودخانه ها و انهار منطقه پر از آب شده است.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شده است.

ایرنا

عمومی

شناسه : 433837
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا