ثبت نام وام بازنشستگان ۱۴۰۳ + شرایط و جزئیات

مهلت ثبت‌ نام در نخستین مرحله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان تا روز دوشنبه چهارم تیرماه خواهد بود.

به گزارش سرویس بانک و بیمه جهان صنعت نیوز، با افزایش ده میلیون تومانی نسبت به سال قبل، ثبت‌نام اولین مرحله تسهیلات قرض‌الحسنه ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۳ آغاز شد.

مهلت ثبت‌نام در نخستین مرحله پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان تا روز دوشنبه چهارم تیرماه خواهد بود.

براساس این گزارش، در این مرحله ۴۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت خواهد شد. برای هر استان سهمیه‌ای مشخص در نظر گرفته شده است. ثبت‌نام این وام از طریق کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام می‌شود. بعد از به حد نصاب رسیدن تعداد ثبت‌نام‌کنندگان، سایت به صورت خودکار بسته می‌شود.

شرایط پرداخت وام

سازمان تأمین‌اجتماعی شرایط پرداخت وام به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را دارا بودن حداکثر ۷۸ سال، مسدود نبودن حساب بانکی فرد متقاضی، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، فقدان سابقه چک برگشتی و بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی دو سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.

براساس این گزارش، پس از تکمیل این مرحله از ثبت‌نام که به صورت غیرحضوری و از سوی کانون‌های بازنشستگان در هر استان انجام خواهد شد، اقدامات اداری و بررسی‌های لازم توسط بانک عامل آغاز شد. طی حدود یک هفته این تسهیلات به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز می‌شود.

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران؛ یکی از خدمات رفاهی سازمان تأمین‌اجتماعی برای کمک به بهبود شرایط معیشت بازنشستگان است. این پرداخت با همکاری بانک رفاه کارگران انجام می‌شود. در سال گذشته، رقم ریالی این تسهیلات بیست میلیون تومان بود. در سال جاری به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته و مراحل بعدی پرداخت این تسهیلات نیز متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ایلنا

بانک و بیمه

شناسه : 433838
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. سلام، متاسفانه نامزدهای ریاست جمهوری به مساله عدالت اداری هیچ اشاره ای نمی کنند. مهمترین شاخص یک رئیس جمهور مردمی، مقابله با تبعیض و عدالت محوری است. یکی از مطالبات مردمی مخصوصا برای قشر کارمندان دولت، مساله مقابله با تبعیض و برقراری عدالت اداری است. بطوریکه به عنوان مثال به دلیل تعطیل بودن کارمندان تهرانی و عدم تعطیلی کارمندان شهرستانی در پنجشنبه ها؛ کارمندان شهرستانی سالانه از ۵۳ روز تعطیلات (۵۳ هفته در سال) محروم هستند. در مناظره ها و برنامه های نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید دلیل این تبعیض و چگونگی حل این مشکل توضیح داده شود. اگر برای مساله ای به این سادگی راه حلی نداشته باشند چطور مشکلات بنیادی و راهبردی کشور را حل خواهند کرد؟ پرداختن به این موضوع، بدون اینکه هزینه ای در بر داشته باشد، موجب مشارکت بیشتر در انتخابات و اقبال کارمندان و خانواده های آنها به کاندیدای ریاست جمهوری خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا