کشاورزان با این شرط قبض برق رایگان می گیرند

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: کشاورزان با ۵ ساعت صرفه جویی در ساعات اوج مصرف ۱۹ ساعت برق رایگان دریافت خواهند کرد.

به گزارش سرویس کشاورزی جهان صنعت نیوز، محسن ذبیحی معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در «خبر اقتصاد و بازار» شبکه خبر گفت: میزان تقاضای برق بالغ بر ۷۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید که این میزان نسبت به سال قبل بالای ده درصد رشد را نشان می‌دهد.

او افزود: یکی از بخش‌های عمده مصرف ما در بخش کشاورزی است. ۲۳۰ هزار حلقه چاه کشاورزی داریم که بر اساس پروانه‌هایی که برای آنها صادر شده مبادرت به مصرف برق و استحصال آب می‌کنند. میزان مجاز برداشت بالغ بر ۹۰ درصد پروانه‌های صادر شده در ماه‌های گرم سال ۱۹ ساعت و کمتر از آن است. به عبارتی در این ماه‌ها کشاورزان مجاز به ۱۹ ساعت برداشت آب هستند. ۵ ساعت باید چاه کشاورزی خود را خاموش کنند.

ذبیحی گفت: تمهیداتی اندیشیده شده تا در صورتی که کشاورزان ۵ ساعت مدیریت بار را انجام دهند، ۱۹ ساعت باقیمانده را قبض برق رایگان دریافت کنند. برای تشویق آنها به مصرف بهینه، در حد فاصل ۱۰ صبح تا ۱۰ شب چنانچه کاهش مصرفی محقق شود به میزانی که کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته باشند به صورت پلکانی شامل مشوق‌های مالی خواهند شد. هر کیلووات صرفه جویی میتواند بالغ بر ۲۵۰۰ تومان درآمدزایی داشته باشد. کشاورزانی که به صرفه جویی اقدام کنند می‌توانند بالغ بر ۱۰ تا ۱۱ میلیون درآمدزایی از این پاداش داشته باشند.

ذبیحی گفت: همچنین اگر تا ۸۰ درصد نیاز خود اقدام به احداث مولد خورشیدی داشته باشند از برنامه‌های مدیریت بار معاف خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

کشاورزینفت و پتروشیمی

شناسه : 434033
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

  1. سلام
    این کسیکه قانون معافیت
    تصویب کرده خودش فهمیده چی تصویب کرده
    طرف خدمت نرفته که شده ۳۵ سالش و دو تا بچه هم دارد
    چون خدمت نرفته پس غایب است
    یعنی چی به شرط غایب نبودن معاف است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا