اولین استاندارد ملی هوش مصنوعی تدوین شد

نخستین استاندارد ملی هوش مصنوعی از مجموع ۱۰ عنوان پیش‌نویس استاندارد ملی که در سال ۱۴۰۳ تدوین شده است، به تصویب کمیته ملی سازمان ملی استاندارد رسیده و به زودی منتشر و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، با همت پژوهشگران مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی. پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نخستین استاندارد ملی هوش مصنوعی. از مجموع ۱۰ عنوان پیش‌نویس استاندارد ملی که در سال ۱۴۰۳ تدوین شده است. به تصویب کمیته ملی سازمان ملی استاندارد رسیده. و به‌زودی منتشر و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

مجموعه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از یک دهه است. که به صورت تخصصی در حوزه‌‏های مختلف هوش مصنوعی کار می‌‏شود. و طرح‏‌ها و پروژه‌‏های بزرگی نیز در این خصوص انجام شده است.

از جمله این طرح‏‌ها می‏‌توان به طرح جویشگر بومی در سال ۱۳۹۲ اشاره کرد که عمدتاً از پروژه‌های مختلف در حوزه‌های هوش مصنوعی تشکیل شده بود. اما با توجه به اهمیت این فناوری در سال‏‌های اخیر، در سال ۱۳۹۹ تصمیم بر این شد که یک بخش مستقل در حوزه هوش مصنوعی تحت عنوان “مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی” در پژوهشگاه تشکیل شود.

منبع: تسنیم

دانش و فناوری

شناسه : 434292
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا