واکنش ایران به تحریم‌های اقتصادی آمریکا

نمایندگی ایران در پاسخ به رویترز در مورد تحریم جدید علیه ایران که روز سه شنبه وضع شده است پاسخ داد: این بخشی از جنگ اقتصادی است که آمریکا ظالمانه علیه مردم ایران براه انداخته است. آن‌ها حمله می‌کنند و ما هم متناسب با آن دفاع می‌کنیم.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در ادامه اعلام کرد: آنچه سرنوشت این جنگ اقتصادی را رقم می‌زند، قدرت اراده است؛ نه قدرت اعمال تحریم.”

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز سه شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد که تحریم‌هایی را علیه ۵۰ نهاد و شخص ایرانی به دلیل «ارتباط با شبکه بانکی مخفی» اعمال کرده است. به ادعای این وزارتخانه، این افراد و نهادها با شبکه بانکی مذکور که توسط نیروهای مسلح ایران جهت «پولشویی میلیاردها دلار» استفاده می‌شود، در ارتباط هستند.

در بیانیه ادعایی وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: «دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا تقریبا ۵۰ نهاد و شخص را که شعبه‌های متعددی از شبکه گسترده “بانکداری مخفی” را تشکیل می‌دهند،تحریم کرد.

این شبکه توسط وزارت دفاع و نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران برای دسترسی غیرقانونی به سیستم مالی بین‌المللی و تراکنش میلیاردها دلار از سال ۲۰۲۰ حمایت می‌شوند. وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فعالیت‌های تجاری درآمدزا، به ویژه فروش نفت و پتروشیمی ایران، نقش دارند.»

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: «وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طریق شبکه‌های صرافی‌های ایرانی و شرکت‌های پوشش خارجی از ارائه تسلیحات و بودجه به گروه‌های مورد حمایت ایران، از جمله حوثی‌ها (انصارالله)، و انتقال پهپادها به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین حمایت کردند.»

«والی آدیمو» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد: «ما به همکاری با متحدان و شرکا و هم‌چنین صنعت مالی جهانی برای افزایش هوشیاری در برابر جابه‌جایی وجوه حامی تروریسم ادامه می‌دهیم.»

اقدام تازه وزارت خزانه‌داری آمریکا چندین شرکت در هنگ‌کنگ، امارات متحده عربی و جزایر مارشال و هم‌چنین شرکت‌های مستقر در ایران و ترکیه را هدف قرار داد.

منبع: ایسنا

سیاسی

شناسه : 434504
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا