جدال بر سر افزایش قیمت بلیت هواپیما

به گزارش سرویس مسکن جهان صنعت نیوز؛ جدال بر سر آزادسازی نرخ بلیت هواپیما همچنان ادامه دارد؛ از یکسو ایرلاین ها راضی هستند و حمایت می کنند و از آنسو دولت مقاومت می کند؛ این وسط مسافران گرفتار نمی‌دانند که سرانجام این بحث و جدل ها به کجا خواهد رسید؟

شرکت‌های هواپیمایی با اصرار بر آزادسازی نرخ بلیت پروازهای داخلی، معتقدند که این اقدام به نفع متقاضیان خرید بلیت هواپیما تمام خواهد شد. این در حالی است که وزارت راه‌وشهرسازی از تلاش برای متوقف کردن آزادسازی قیمت بلیت‌ها خبر می‌دهد.چند روز بعد از آنکه رای دیوان عدالت اداری درباره سلب اختیار وزارت راه‌وشهرسازی در قیمت‌گذاری دستوری بلیت پروازهای داخلی، صادر شد، ایرلاین ها هنوز امیدوارند رای شکسته شود
مقصود اسعدی‌سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی البته از بازنگری قیمت بلیت هواپیما طی روزهای آینده خبر داده و گفته: آزادسازی قیمت هم به نفع مردم است هم ایرلاین‌ها.البته او توضیح نداده که بلیت گران شود، چه اتفاقی قرار است در ایرلاین ها بیفتد؛ آیا تاخیرها کمتر می شود یا خدمات بیشتری قرار است شرکت های هواپیمایی ارایه کنند؛ اصلا چرا راه دور برویم آیا قرار است هواپیماهای جدید وارد خطوط هوایی کشور شوند؟

طبیعتا پاسخ این سوالات با توجه به اوضاع و احوال تحریم ها منفی است، دستکم شاید ایرلاین ها با آزادسازی قیمت ها تشویق شوند که کمتر تاخیر کنند!

اسعدی‌سامانی گفته در سال ۱۳۹۶ سفرهای داخلی هوایی به حدود ۲۴‌میلیون جابه‌جایی مسافر رسیده بود که دولت وقت در کار ایرلاین ها دخالت کرد و جلوی قانونی که افزایش ۲۰ درصدی سالانه قیمت را اجرایی می کرد، را گرفت. به این ترتیب طی ۶ ‌سال اخیر روند جابه‌جایی مسافر نزولی شد
متاسفانه نرخ‌گذاری دستوری مردم را از صنعت حمل‌ونقل هوایی محروم کرده و باعث شده که ایرلاین‌ها امکان نوسازی و بهسازی ناوگان را از دست بدهند. ضمن اینکه نقدینگی ایرلاین‌ها کاهش یافت و شرکت‌های هواپیمایی دیگر نتوانستند برنامه توسعه ناوگان را اجرا کنند.

اخبار برگزیدهمسکنویدئو

شناسه : 434591
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا