اخذ رای فقط با شناسنامه و کارت ملی انجام خواهد شد

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: از ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم تیر ماه تبلیغات انتخاباتی ممنوع بوده و اخذ رای در روز جمعه تنها با ارائه دو مدرک هویتی کارت ملی و شناسنامه ممکن است.

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، سید عباس جوهری در گفت‌وگویی ضمن تشریح آخرین وضعیت فرآیند برگزاری انتخابات در استان تهران، بیان کرد. همان گونه که مستحضر هستید ان شاءالله روز جمعه هشتم تیر ماه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برگزار خواهیم کرد. علی رغم فرصت کوتاهی که برای برگزاری این انتخابات داشتیم، با اقدامات صورت گرفته ما آمادگی کامل را در مجموعه ستاد انتخابات استان تهران برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر انتخابات داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: همان طور که مستحضر هستید هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه صورت گرفته و تعیین شعب صورت گرفته است. عوامل اجرایی صندوق‌ها نیز کارهایشان انجام شده و تعرفه‌ها نیز تحویل مجموعه ستاد‌های انتخاباتی شهرستان‌ها شده است. همه مقدمات کار برای برگزاری انتخابات فراهم است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در ادامه تصریح کرد: تبلیغات انتخابات تا روز پنجشنبه هفتم تیر ماه تا ساعت ۸ ادامه خوادهد داشت. روز پنجشنبه از ساعت ۸ صبح به بعد تبلیغات ممنوع خواهد بود. اکنون در سطح استان تهران شاهد برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های گوناگونی از سوی نامزد‌های انتخاباتی هستیم. الحمدالله تنور انتخابات در استان تهران داغ است. امیدوار هستیم مردم تهران نیز با انتخابات آگاهانه و بر اساس دریافت‌هایی که از برنامه‌های هر یک از نامزد‌ها داشتند بتوانند یک انتخاب خوبی را داشته باشند.

در موعد مقرر شاهد استقرار ریاست جمهوری جدید باشیم

وی در ادامه تاکید کرد: ان شاءالله در موعد مقرر شاهد استقرار ریاست جمهوری جدید باشیم. نکته‌ای که بنده به طرفداران نامزد‌ها در ایام تبلیغات تاکید می‌کنم این است که حتما از اقداماتی که موجب تخریب کاندیدا‌های مقابل می‌شود و یا خدایی ناکرده درگیری‌هایی که در مجموعه ستاد‌ها باشد خودداری کنند. الحمدالله در مجموعه ستاد‌های استان تهران نیز گزارش خاصی در این خصوص نداشتیم. دستگاه‌های نظارتی ما نیز نظارت خاص خود را انجام می‌دهند.

وی در ادامه بیان کرد: عزیزان استانی نیز اگر تخلف خاصی را ملاحظه کردند چه در قبل از انتخابات چه در بحث تبلیغات انتخاباتی و چه در حین برگزاری انتخاباتی می‌توانند نکات خود را به بازرسی ستاد انتخابات منتقل کنند. با شماره تلفن ۴۵۵۰۰ می‌توانند تماس گرفته و نکات خود را مطرح کنند. ان شاءالله در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد شد. به استحضار عزیزان برسانم که در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اولین بار اعلام شد که با پنج مدرک شناسایی می‌تواند آمده و رای بدهند، اما در انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانونی که اعلام شده تنها با دو مدرک هویتی می‌توانیم اخذ رای داشته باشیم. با شناسنامه و کارت ملی. از عزیزان خواهش داریم تا در پای صندوق رای با کارت ملی حضور پیدا کنند یا با شناسنامه اقدام کنند. تنها با این دو مدرک هویتی می‌توانیم آرای عزیزان را دریافت کنیم.

وی افزود: ما در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی موفق شدیم انتخابات تمام الکترونیک را به بهترین نحو در استان تهران برگزار کنیم علی رغم اینکه آمادگی کامل را داشته و یک مانوری هم انجام دادیم، منوط به تصمیم عزیزتان در شورای نگهبان بود، اما همان طوری که اعلام شد در سراسر کشور انتخابات به صورت دستی برگزار خواهد شد. انتخابات تمام الکترونیکی نخواهیم داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سیاسی

شناسه : 434636
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا